28 april 2014

Ibland går det inte ens väg...

Jaha hörrni, jag vet inte vad jag ska säga om detta. Blev fullständig katastrof! Skaffade för ett tag sedan IsaDora Tvist Up Eye Gloss i färger Oyster. Har inte använt den, men tänkte att nu var det dags. Katastrofen var ett faktum innan jag ens hade sminkat mig färdigt. Gaaahh, vad jag blir irriterad på sånt. De här pennorna, som det ju är... är helt undebara i färgerna, och otroligt skimriga och glittriga. Jag vet inte om det var min primer, som inte är min bästa. Vet inte varför jag använde den. Eller om det är pennan i sig som inte är bra. Strunt samma... det blev ett fasligt kladdande, och jag har hela dan gått omkring med jordens kladdveck på ögonlocken.

Det lustiga är att flera kunder på jobbet kommenterat sminket och sagt hur snyggt det var. Jag fattar ingenting. När jag känner mig som fulast liksom... men det var ju snällt sagt ändå.

Nåväl... detta är vad jag har använt: 




Primer: Eyefix från Face, som sagt inte alltid den bästa basen.
Highlight: 016 Coconut Shake från Loreal.
Över rörliga delen av locket: IsaDora Twist Up Eye Gloss, Oyster.
Yttre vrån: Graphology från MAC.
Under ögat: Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilacs från Loreal med 406 Mauve Star (lila skugga) från Loreal ovanpå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes från Loreal.

Bas: Infallible Stay Fresh Foundation från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.



Läppenna: Perfect Lipliner 27 Zinfandel från IsaDora.
Läppstift: Matte Lipstick Landinski från H&M.




 Detta var igår, söndag... idag har jag varit ledig och försökt få lite sol på mig. Inget smink!

Nytt försök i morgon!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...