24 april 2014

Gråtsminkning

Hade en fruktansvärd "gråtmorgon" i morse... Ni som kommer ihåg, minns kanske att jag berättade för någon vecka sedan att jag hade problem med mina, skaviga, svidiga, ljuskänsliga och rinnande ögon. Sprang hos ögondoktorn några vändor och fick konstaterat att jag har extremt torra ögon och att jag även hade sår på hornhinnan. Såren har läkt, men torrhet är ju inget man botar. Går att få lite bättre med ögondroppar dock. Nåja, har inte använt mina linser som jag har för att se att sminka mig på morgonen på länge pga allt detta. Men sen en vecka tillbaka gör jag det igen, bara en timme på morgonen. I morse skulle de i igen, och i samma sekund jag sätter i dem så börjar det toksvida i ögonen och de krampar och vill stänga sig, går inte att hålla dem öppna och tårarna fullkomligt sprutar. Gaaahhh, fick knappt ut linserna för att jag inte kunde öppna ögonen. Lyckades till slut gräva ut linserna, men sen är jag ju überkänslig och har fullt sjå att kunna sminka mig, utan att det börjar rinna tårar igen... suck! Vet inte vad som hände. Sen räcker det att solen sken in igenom fönstret när jag frukost för att det strömmar tårar igen. Tja, så jag kom till jobbet med luckor i eyelinervingen kajalen ihopsmetat i intre vrån. Dubbelsuck!




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene, samt mitt på locket rosa primer Pink Frost från Sleeks Primer Palett.
Highlight: 016 Coconut Shake från Loreal (utgången produkt). Hittade för 25 kr på Rusta (tack Sminkan&Emma för tipset!)
I globlinjen: Nougat från Färg.
Från inre vrån och in på halva locket: m/s Material från Make Up Store (tror ej fägen finns kvar i sortimentet).
Yttre vrån: Nombra Eyeshadow nr 405 från Nouba.
Eyeliner: Master Precise liquid eyeliner Black från Maybelline. Längs med undre kanten av vingen plus lite i inre vrån Noubas Rainbow Eyeliner nr 14 (grön).
Under ögat: grön primer Money Tree från Sleek Primer Palett med c/s Paradise från Make Up Store ovanpå.
Inre vrån: lite highlight Pearl nr 33 från Pierre René.
Mascara: The Colossal Volume Express Cat Eye Mascara.




Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Wet n Wild Fergie Centerstage Collection Rosé Champagne Glow.
Bronser: Dream SunGlow 03 Bronze.
Rouge: Luxury från Make Up Store.



Läppenna: Magenta från MAC.
Läppstift: Nr 39 från Nouba.




Så det var min tårögda dag... med luckor i sminket, jag orkade inte bekymra mig till slut. Det fick bli som det blev...

Ha det gott alla, sminka lugnt!

2 kommentarer:

Karin // Vacker och Underbar sa...

Usch såna där linsproblem har jag med ibland. Brukar hjälpa att ta ett nytt par...

marinamake sa...

Karin! Ja jag vet inte vad som hände, möjligen kan det bero på att jag hade haft linserna i två olika vätskor. Bytte sort "mitt i linsen" om du förstår vad jag menar. Det ska man inte göra... och det borde jag veta som är i branschen he he. Sen har jag ju problem med mina extremt torra ögon... gör ju sitt till. Jag slängde dom faktiskt, och linsburken med...

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...