04 mars 2014

Cosmos Diorshow Fusion Mono

Halloj alla! Lite tystnad från mig ett tag. Om ni kommer ihåg så skrev jag att jag haft lite problem med ett öga som inte ville vara med riktigt. Svid, skav och tårar som rinner. Slutade med att jag fick ta mig till ögonakuten för att få hjälp och det visade sig att jag har små sår på hornhinnan. Inget allvarligt, sånt som kan hända och jag ska bara droppa med tårsubstitut så mycket jag bara orkar. Igår och idag har det börjat kännas bättre och idag sminkade jag mig för första gången på en vecka. Gick faktiskt till jobbet i två dar med bara lite bas, ögonbryn och mascara. Har aldrig hänt förut kan jag ju berätta, så det var en ny upplevelse... för alla ;-)!

Okej, då detta är min nya skugga från Dior... den har legat oanvänd ett bra tag nu, för jag har varit lite "rädd" att använda den. Det är en cremeskugga och jag har dåliga erfarenheter fårn cremeskuggor, creasar och kladdar och vill inte sitta så bra. Men har jag nu lagt pengar på denna underbara skugga så måste jag ju testa den. Så, lite orolig för hur jag skulle se ut runt ögonen innan dagen var slut så lade jag på denna i morse och höll en tumme. 




Bas: Lumene Eyeshadow Primer, som i min värld är den bästa som finns...
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: 281 Cosmos från Dior.
Under ögat: penna Metallic Sea från Make Up Store med Cosmos ovanpå.
Eyeliner: Smart Liner från Sephora.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.





Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Shading: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Lilac Petal från E.l.f.
Rouge: Luxury från Make Up Store.



Läppstift: Rhum Cake från Maybelline (utgången).




Jaha, hörrni måste säga att mina fördomar mot cremeskuggor kom på skam... denna har hållit heeela dan. Jag gick hem tidigt från jobbet, vid fyratiden, hade en rejäl pannknack... får lite migränliknande huvudvärk ibland och då är det bara att ge upp och lägga sig, så jag har dessutom sovit tre timmar med sminket på. Stupade i säng utan att bry mig... och ja, det höll för det med, vaknade och det såg lika dant ut som när jag lagt på det på morgonen. Det kallar jag gott betyg. Om det är gott betyg till primern eller själva skuggan i sig, förtäljer inte historien...;-).

Jag har fortfarande lite huvudvärk, så jag ska krypa i säng igen. Denna gången utan smink :-).

Ha de alla, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...