05 mars 2014

Blåguldigt

Jag ser ut som jäkla svenska flaggan... ja, inget fel på den, men det var inte så jag ville att det skulle bli. Min guldiga skugga är alldeles för gul. Äger nog ingen bra skugga som ser äkta guldig ut, blir antingen för gult eller för mycket åt rosthållet. Jag har ett av de senaste Essie-lacken, ni har säkert sett dem... ett är guldig bas med blått glitter i, superläckert. Har det på naglarna nu så jag tänkte göra en blåguldig sminkning i morse. Det blev ju sådär som ni ser... men, nåja... har inte tid att göra om saker och ting på morgnarna, så det fick sitta på och jag susade iväg till jobbet på tidigt morgonmöte i morse.





Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion och blå Calypso och guldig Money Honey från Sleeks primerpalett.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
I globlinjen: ljusbrun skugga från samma palett.
Inre delen av ögonlocket: nr 96 från Barry M.
Yttre vrån: Carnivale från Taylor Made Minerals.
Under ögat: penna 02 Bleu från Yves Rocher med Carnivale ovanpå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Shading: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: All over color stick från E.l.f.
Rouge: Secret Rose 05 från Nivea.



Läppglans: från MACs Hello Kitty kollektion She Loves Candy.


De va de hele... nu är det nana kudden som gäller. Får inte bli för trött, för då ligger jag här med en ny migränattack om några dygn igen... inte bra.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...