17 februari 2014

Snällsminkning

Ok så detta mesiga är något jag gjorde för ca två veckor sedan. Har haft problem med röda, svidiga och skaviga ögon, trodde jag hade någon form av infektion. Så jag skulle försöka vara lite snäll mot mina ögon och göra en lättare sminkning. Egentligen är det ju så att jag har använt precis lika mycket smink som alltid. Skillnaden är att jag tagit mycket ljusare färger. Så, egentligen var jag alltså inte så snäll mot mina ögon ;-).
 
Det var ändå väldigt länge sedan jag fått så mycket kommentarer om mitt smink som denna dag... mest för att folk inte är vana att se mig så lätt sminkad. Själv tycker jag att jag ser ut som en blekfis, och väldigt mesig. Och inte blir det bättre av att mina ögon är rödsprängda och vattniga.
 
 

 
Highlight: Grädde från Färg.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: Nougat från Färg.
Eyeliner: Gel liner black från Make Up Store.
Kajal: penna Infinite Beige från Sephora.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
 
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Berry Blossom från Beautycycle (Amway).
 

 
Läppenna: 540 Hollywood Red från Maybelline.
Läppstift: 536 Empire Red från Maybelline (utgången).
 

 
 
 
Jaha hörrni, vad ska jag säga... bleeekt! Små pliriga, vattninga grisögon.... he he.
 


Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...