24 oktober 2013

Katastrofsminkning

Ni vet hur det är vissa dagar... det går inte ens väg... Hade en sån morgon i går morse. Tog fram sminkgrejorna och började dona med primers, olika färger och olika penslar... som vanligt. Jag fattar aldrig vad det är som går fel, men det fäste inte, blev fruktansvärt flammigt och såg allmänt eländigt ut. Jag är inte personen som har tålamod med en massa sånt tjafsande när det kommer till sminket, vill att det ska flyta på... vilket det för det mesta gör. Men inte igår... till slut tog jag primer ovanpå allt kladdet en gång till i desperation för att få skuggorna och fästa, hade inte tid att börja om från början, skulle ju till jobbet.
 
Det slutade med att det blev en helt annan sminkning än den jag faktiskt började med, när jag lagt det ena lagret efter det andra på varandra för att få det att fästa. Tja så till slut såg det ut som nedan... inte vad jag började med, men överkomligt för att kunna gå till jobbet, om än fortfarande lite flammigt. Men som jag ofta säger till mina kunder...."..det är bara du som tänker på det".
 
 

 
Vet inte om det är någon idé att jag beskriver skuggorna eftersom de ligger i olika lager, soppa av alla möjliga färger och även färgade primers. Men det som är någorlunda synligt är som följer:
 
Primer: tja som sagt var, en soppa av eyefix från Face och en röd från Sleeks primerpalett.
Highlight: "Grädde" från .färg (Makeupstudion).
I globlinjen: 664 Foxy Lady från Viva la Diva.
Mitt på locket: 332 Fuchsia från Viva la Diva.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Under ögat: penna Amethyst från Wet n Wild med Foxy Lady ovanpå.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.



 
Da shit.....
 
Primer: Smashbox Photo finish Foundation primer.
Bas: Matt Foundation Vanilla från Make Up Store.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Vintage Grape från MAC.
 

 
Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Wild Thing från H&M.
 


Tja, det var min katastrofdag.... i alla fall när det gällde sminket. I övrigt så var det väl en rätt så vanlig dag på jobbet, inga större katastrofer där som tur var ;-).

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...