21 oktober 2013

Kall blå sminkning


Måndag igen... hade en ledig helg och var dessutom sjuk i fredags så jag var hemma då med. Varit förkyld och får migränattacker så jag inte vet var jag ska göra av mig. Låg till sängs större delen av lördagen med huvudvärk. Vilket var synd eftersom jag befann mig i Uppsala för att umgås med mina barn och min bror och hans familj. Well, well... det gick över så småningom och vi hann väl umgås lite ändå. Byta till vinterdäck på bilen hann jag med, så nu kan snön komma.... jiippee. Jag är inronisk, det hör ni va...?
 
 
Idag blidde det blått, stämde ihop med kylan tyckte jag, det var totalt rimfrostigt i morse när jag tittade ut och allt var alldeles vitt. Tjusigt och vackert när solen sken på alltihopa men hade jag fått välja så vore det sommar året runt ;-)
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: Reflets Blue från Peggy Sage.
Inre vrån: Blue Jay från Mad Minerals.
Yttre vrån och upp över globlinjen: m/s Tuch från Make Up Store.
Under ögat: penna Metallic Sea från Make Up Store med Tuch ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Super Stay 24h från Maybelline.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Blushon Bubble nr 48 från Nouba.
 

 
Läppglans: SweetBerry Gloss 01 från Pierre René.
 



Det var det hele...

Jag var helt övertygad om att det var 10 minusgrader när jag gick hem från tåget ikväll, så kallt kändes det. Men nej, det var på nollan. Men nollan känns ju ofta nästan kallare än tio minus, råkallt liksom. Jag tror jag kryper till kojs istället, varmt och gosigt under täcket...

Ha de, ha de!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...