17 oktober 2013

Blåsvart

Jaha, så när jag lägger upp dessa bilder inser jag att det är väldigt stor likhet på sminket som i inlägget innan... hmm, brist på fantasi kanske, gick några dagar emellan och jag hann glömma vad jag hade lagt upp här gången innan... nåja, ni får hålla till godo ändå. Lite skillnad är det ju ändock. Går i blått dessa båda sminkningar... och mörkt.
 
Jag har övergett Sleeks primerpalett i den här sminkningen, och den höll faktiskt hela dan då... jag får exprimentera lite mera med den senare, så får vi se om jag kan få den till att funka utan att det ska creasa så fruktansvärt. Så himla trist. 
 
 

 
Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Yttre och inre vrån: m/s Pollution från Make Up Store.
Mitt på locket: blå delen av Noubas Double Bubble nr 57.
Under ögat: penna Metallic Sea från Make Up Store med Pollution ovanpå.
Eyeliner: gel liner black från Make Up Store.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.


 
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Super Stay 24h från Maybelline.
Puder: One från Sleek.
Rouge: Rose Diable från Bourjois.
 

 
Läppenna: Magenta från MAC.
Läppstift: 414 från Nouba.
Även detta samma som i föregående inlägg.... totalt ingen fantasi ;-).
 

 
 
De va de hele!
 
Jag hade inte sovit en blund på hela natten, tror jag slumrade in lite lätt när klockan var framåt fyrarycket på morgonkvisten... hade vridit och vänt, och till och med tog fram telefonen, pluggade in hörlurarna och låg och lyssnade på musik en stund... helt hopplöst. Tja inte så pigg var jag när klockan ringde vid åtta, började inte förrän elva som tur var. Men som en urvriden disktrasa var jag hela dan. Till råga på eländet har jag en förkylning i kroppen med.... så INTE pigg. Kom hem på kvällen och somnade som en gråsten vid tio. (Detta var igårkväll). Har såna nätter ibland, som tur var inte så ofta...
 
 
ha det gott alla, sminka lugnt!


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...