12 september 2013

Ledig dag

Har haft en ledig dag idag, kalasväder ute... sommaren dröjer kvar lite. Bestämde mig för att ta en joggingrunda när det var så fint väder. Bäst att passa på, snart är det mörkt, regnigt och ruskigt och det kommer bli svårt att motivera sig till att dra på sig joggingskorna...
 
Hade inte ens tänkt sminka mig idag, skönt att inte göra det ibland och bara skrota omkring hemma. Men sent på eftermiddagen fick jag ett ryck och gjorde det i alla fall, promenerde iväg till affären för att handla lite och sen hem igen, ja så nu har jag fått både en joggingrunda och en promenad. Det har sina fördelar att vara utan bil ;-).
 

 
 
 
 
 
Bas för skuggorna: Paint Pot Painterly från MAC och i en liten dutt mitt på locket High Tec Lighter Platina från Make Up Store.
Skuggor: samtliga skuggor från min namnlösa 88-palett, som jag inte vet var jag beställt den ifrån, kommer inte ihåg. En gråbrun skugga i globlinjen och även lite vinrött insuddat. En silvrig skugga ovanpå platinum mitt på locket.
Under ögat: penna Chokolat från Make Up Store med den gråbruna skuggan ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från Make Up Store.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: the Colossal från Maybelline.


Bas: Dream Creamy Foundation Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Pink Mink från Avanya.

 
 
Läppenna: över hela munnen, Golden Purple från Make Up Store.
Läppglans: gloss lips Dune från Make Up Store.
 


Det var min lediga dag... dags att krypa till kojs, nu väntar jobbarhelg.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...