10 september 2013

Endless Lavendel

Lite mera lila men av det mer dämpade slaget, matta skuggor. Jag gillar ju när det skimrar egentligen, men det är klart lite matt kan vara snyggt också. Och så klart, omväxling förnöjer ;-).
 

 

 
Bas för skuggorna: Eyeshadow prime från Lumene och över rörliga delen av locket Noubas Nouvola (cremeskugga) nr 204 (ljus lila).
Highlight: ljus skugga från namnlös 88-palett.
Inre vrån: m/s Lavendel från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Endless från Make Up Store.
Eyeliner: Gel liner Black från Make Up Store.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
 


 
Bas: Fit Me 110 från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Plummy från Nyx.

 
Läppenna: Transparent Lipfix från Isadora. (färglös hindrar läppstiftet från att blöda).
Läppstift: Expect från Make Up Store.
 

 
 
Jag var och klippte mig i lördags. Eftersom jag är ny här där jag bor har jag ingen koll på frisörerna häromkring, men nu var jag lite desperat (läs: långhårig) så jag hade bokat en tid på första bästa ställe, finns flera att välja på. Det första jag sa till killen som klippte var att jag ville behålla lite längd på luggen, det första han gjorde var att klippa av den... daaahh! Sen fluffade han upp håret så när jag var färdig därsåg jag ut som en TANT. Går inte dit igen... Tantstilen kan vänta ;-) !

Ha de alla, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...