22 augusti 2013

Grönt

Haft en ledig dag idag. Var ute och tog en joggingrunda, och gick sen och handlade lite middagsmat. Så en stillsam dag har det varit. Skönt. Har mycket på jobbet och vi är kort om personal så det är skönt att bara ta det lugnt när man är ledig.
 
Den här sminkningen var tänkt att matcha de gröna naglarna ni såg i inlägget innan. Blev inte riktigt som jag tänkt mig, lite matt och tråkig.  Fick inte riktigt färgerna att fästa ordentligt. Den är några dagar gammal, idag blev det sminkfritt ju, orkar inte när man ändå bara går hemma för sig själv.
 
 

 
Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Inre vrån: skugga från 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette från Coastal Scents.
Mitt på locket: Picnic in the park från Sephora.
 Yttre vrån: Blackstar Green från Makeup Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Kajal: ultramatte black från Joe Blasco.
Mascara: Wonder Pervect Mascara från Clarins.
Under ögat: penna Metal green från Make Up Store med Blackstar green ovanpå.



 
Bas: Ivory 200 från Mary Kay.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Vintage Grape från MAC.
 

 
Läppstift: Rhum Cake från Maybelline (utgången produkt).


 
 
Tja och så helheten... Känns som ingen idé att fota "outfiten" för dagen, då vi måste vara svart/vita på jobbet... blir liksom samma dag efter dag, men okej idag blev det iallafall en mönstrad topp. Den är inte enligt reglerna, men åtminstone svart/vit... fick åka i soptunnan när jag kom hem för jag upptäckte att jag hade fullt med små hål på magen. Vet inte hur jag fått dem...
 
Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...