02 februari 2012

80-tal.... eller nåt??

Jag fick för mig att jag skulle göra nåt 80-taligt. Jag tror inte jag lyckades så bra. Tycker det är svårt med just 80-talssminkning, jag får liksom inte till det att se ut som det gjorde då. Sen höll jag väl igen lite också för jag skulle ju till jobbet och man vill ju inte skrämma slag på folk :-). Okej, så vad är 80-taligt då? För mig är det knalligt kornblå och rosa när det gäller färger, bubbelgumsrosa... ögonskuggan utdragen i yttre vrån som en vinge upp mot spetsen av ögonbrynet. Drog inte ut vingen så mycket, kändes lite överdrivet när man är på väg till jobbet.






Bas för skuggorna: på rörliga delen av locket penna från Viva la Diva Eyeshadow Stick Spotlight (rosa) och High Tech Lighter Platina från MUS under ögonbrynet.

Highlighet: Wedding från MAD.

Inre vrån: nr 131 från Pierre René.

Yttre vrån: nr 135 från Pierre René.

Penna: Deep Blue Sea från MUS i en ram runt hela ögat. Under ögat även lite av den blå skuggan ovanpå.

Mascara: blå mascara från IsaDora 05 Royal Blue. Egentligen skall du ju vara sån där tok kornblå mascara om ni kommer ihåg, sån som lyser blå lång väg, men jag har inte lyckats hitta någon sådan i handeln... har ni?

Kajal: Snow Flake från MUS.





Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.

Bas: Dream Creamy Foundation från Maybelline 21 Nude.

Puder: Milk från MUS.

Rouge: Posh från MUS. På 80-talet var det inte ovanligt att blanda kalla och varma färger, inget ovanligt med en varm färg på rouget till kalla färger på ögonen tex. Så jag tog en varm färg på rouget, nåt jag normalt inte gör.






Läppstiftet borde varit mer åt bubbelgumshållet, men jag är inte så förtjust i den typen av rosa till mig själv, så det fick bli lite starkare cericerosa istället.



Läppenna: cyclam från MAC.

Läppstift: 414 från Nouba.







Tja, 80-talssminkningen som inte blev någon riktig 80-talssminkning... eller nåt...




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...