01 juni 2011

Viva la Diva

Slapp förmiddag idag, började inte jobba förrän klockan två, tog det lugnt efter att barnen gått till skolan och la mig i sängen igen, skööönt. Alltså hade jag lite tid att ägna åt sminkningen, men till slut hade jag latat mig så länge så jag fick lite brådis iallafall. Oinspirerad kände jag mig dessutom. Nån sorts grårosaaktigt blev det...




Bas för skuggorna: Coverstick nr 21 från Lumene.

Highlight: 641 Silver från VLD.

I globlinjen: 461 Pink Glitter, VLD.

På brynbenet: 672 Aprikot, VLD.

Mitt på locket: 46 Seduction, VLD.

Inre vrån: 641 Silver från VLD.

Eyeliner: Liquid Eyeliner black från E.l.f.

Kajal: Penna från IsaDora, nr 60 Black som jag dippat spetsen i geleyeliner, då sitter det som berget.

Mascara: Mary Kay.




Primer: Smashbox Photo Finish foundation Primer.

Bas: Wonder finish foundation från Maybelline.

Puder: Milk från MUS.

Rouge: Stay Real Blush från Nivea, inget namn.

Highlight: Gotta Glow Blush från E.l.f. Ett rouge som är konstigt... vitt med guldfärgat skimmer, jag använder det som highlight.





Läppenna: 140 Intense Pink från Maybelline.

Läppglans: She Loves Candy från MACs Hello Kitty kollektion.





Så var man ledig några dar då... ska jobba på fredag, men annars så blir det ju skönt med några extra dagars ledighet.


Ha det gott alla!


Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Jättefin sotning. Dina ögon ser jättestora ut!

marinamake sa...

Sminkan! Tack snälla!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...