17 april 2011

Grön vårsminkning

Når vårsolen skiner passar det väl bra med en grön sminkning... eller hur? Träden börjar så smått skifta i grönt... och krokusarna blommar för fullt. Jag tycker det är så härligt att jag inte vet vilken fot jag skall stå på. Snart är det sommar och semester! Dessa skuggor är det jag använt till den här sminkningen. Det är Coastal Scents SmokeyPalette. Den ljusare gröna i inre vrån, något mörkare grön i yttre vrån. Precis på brynbenet har jag tryckt dit en mörk grå skugga för att få lite mer stuns i blicken. Köpte en ny pensel för ett tag sen, det är en rund snedskuren, ser liksom ut som en hov om ni förstår vad jag menar. Den är perfekt för att trycka fast skuggor längs globlinjen/brynbenet och det blir ett lite suddigt diffust resultat. Me like!


Kom aldrig så långt som till munnen på bilderna... blev inte så bra bilder så det fick bli bara de här idag.


Ha de!

2 kommentarer:

Emma P sa...

Klart att det passar med grönt om våren! Superfin sminkning! Dessutom så gillar jag den paletten, den ser så fin ut.

marinamake sa...

Emma P! Tack! Paletten är superfin, härliga färger. Överhuvudtaget gillar jag CS paletter överlag, har tre nu.

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...