07 april 2011

Vinrött

Halloj alla! Nu är jag här igen... lite ryckigt mellan inläggen tyvärr. Har haft lite att stå i och varit lite trött på kvällarna, så jag har inte prioriterat bloggen. Hoppas ni hänger kvar ändå! Detta gjorde jag för lite sedan.... lite diskret sminkning som inte skriker så mycket som mina sminkningar brukar göra. Men ibland så känner ju även jag för det. Lade en bas för skuggorna från Face, Eyefix. De ljusa skuggorna kommer från Coastal Scents Palett 88 Metall Mania och den mörka i yttre vrån är Sketch från MAC. Under ögat har jag dragit en linje med penna från MUS, Silver Soil och fyllt i den med Sketch. Eyelinern är Macroviolet från MAC och mascara One by One från Maybelline. Basen är Noubas Hydrastress nr 7 och pudret är som vanligt Milk från MUS, använder i princip nästan aldrig nåt annat. Rouget kommer från Taylor Made Minerals och heter Rush. Beställde fyra nya häromsistens, och de är helt underbara i färgerna, fyra olika ljungfärgade rouger.


Läppennan är från IsaDora och heter Cranberry nr 53, har haft den länge så jag vet inte om den finns kvar i sortimentet, men den är en av mina bästa färger, passar till allt. Eller, iallfall de typer av färger jag gillar.

Läppstiftet kommer från Yves Rocher och heter Aubergine Divine.




De va de hele.


Medans jag har suttit här springer hantverkarna omkring i min lägenhet... idag verkar dom hålla på med elen. Det går så sakteliga framåt med stambytet, men det är lite rörigt och kaotiskt att bo i alltihopa undertiden de håller på. Hade ingen ström härinne nyss, det är tur det finns batterier på datorn ;-)! Igår hade äldsta dottern förlagt nyckeln till byggboden där vi duschar och går på toa så det var tur att jag har nära till jobbet och kunde springa ner där och låna duschen. Idag är nyckeln på plats igen...


Nu ska jag snart springa iväg till jobbet... vi höres senare!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...