08 mars 2011

Sotning

Har ni fått någon semla idag? Det har jag, egentligen har jag ätit alldeles för många redan hmmm men vad gör man inte... det är ju himla gott!

Den här sminkningen är en månad gammal ungefär. Kladdigt blev det för pennan jag använt under är värdelös som bas. Men det spelar väl ingen roll om hundra år...



Bas för skuggorna: penna från Barry M nr 6 med glitter i. Värdelös som bas... skuggorna creasar på direkten.
Globskugga för en mjukare övergång mellan sotningen och hud: m/s Smog från MUS.
Över rörliga delen av locket: m/s Shimmery Bell från MUS.
Under ögat: penna nr 60 Black från IsaDora med Shimmery Bell ovanpå.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Mascara: the Falsies från Maybelline.



Bas: Affinitone nr 03 light sand beige från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Shimmer Dynasti från MUS.



Läppglans: Lancome nr 316.




Näe hörrni jag är så trött så att ögonlocken faller ner... har haft svacka hela veckan trots att jag sovit som en stock. Får krypa ner i bingen tror jag visst.
Ha de så länge, sminka lugnt!



4 kommentarer:

Emma P sa...

Jag fick en på mittr jobb, det vara makalöst gott!
Supersnyggt smink läckert med sotat med lite glitter på.

Ulrika sa...

Jag var in på Smultronet och kollade efter dig men då sa Åsa att du inte skulle börja förrän kl. 14. Du ska ju vara där när jag smiter förbi;).

marinamake sa...

Emma P! Hmm jag törs nog inte erkänna hur många jag hittills lyckats klämma i mig... Tack tack!

Ulrika! Du får väl hänga upp mitt schema därhemma så att du har koll på läget ;-)!

Ulrika sa...

Hahaha, det kanske jag får göra:).
Tidigare sågs vi ju på mitt jobb var och varannan dag men det var ju evigheter sen nu...

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Jag fick för mig att jag skulle spela in videos där jag använder paletter från Nomad. Tänkte att jag gör två looker med varje palett. Har ju...