24 januari 2011

Grönt

Hello alla! Helgen har kommit och gått, igen. Jag har varit i Småland och som alltid är tiden alldeles för kort!

En av förra veckans sminkningar kommer här. En som jag hade till mina gröna naglar i inlägget strax nedanför.




Bas för skuggorna: Cover Stick från Maybelline.
Highlight: m/s Muffin från MUS.
Inre vrån och upp mot brynet: e/d Brilliance från MUS.
Mitt på locket: m/s Eclipse från MUS.
Yttre vrån: en grön från 88 Shimmer Palette från Coastal Scents. Suddade även in en svart precis i globlinjen.
Under ögat: penna från IsaDora 96 Frosty Bamboo med grön skugga ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Kajal: Snow Flake från MUS.
Mascara: the Falsies från Maybelline.



Bas: Medium Coverage Foundation Ivory 204 från Mary Kay.
Puder: Milk från MUS.
Ingen koll på vilket rouge jag använde...




Läppenna: nr 21 från Nouba.
Läppstift: 425 Petal Shine från Cover Girl.


Jag har klippt av mig luggen.... den nåde nästan ända ner till hakspetsen innan, nu känns det mycket bättre. Hela min vänstra sida gjorde mig missnöjd när det gällde håret, det hängde som en hel vägg och täckte hela örat och som sagt, luggspetsen ända nere på hakan. Nu är jag lika kort på båda sidorna vid öronen och luggen flyger inte omkring i mitt ansikte hela dagarna... skönt!
De va de hele....

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...