26 augusti 2010

Stav Star, Micromiss, Mystic, Destiny

Fick till någon sorts påfågelfärgad sminkning idag. Jag har försökt matcha naglarna som har en grön färg från Nfu Oh, ska se om jag kan få till en bild senare.



Bas för skuggorna: First Base från Too Faced.
Highlight: Destiny från MUC, ser vit ut i burken men skimrar i grönt när den kommer på huden.
Inre vrån: Mystic från MUC.
Mitt på locket: Stav Star från Mist.
Yttre vrån: Micromiss från Brite Bird.
Eyeliner: Gel Eyeliner black från MUS.
Under ögat: från yttre vrån och en liten bit in, penna från IsaDora nr 54 Indigo, mitt under ögat penna från MUS Sparkle Beach med Stav Star ovanpå. Inre vrån Mystic.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Stiletto från Maybelline.


Bas: Super Stay 24h 021 Nude från Maybelline.
Puder: Loose Powder Milk från MUS.
Rouge: Shimmer Dynasti från MUS.
Bronser: Noubas Earth Powder nr 52.




Läppenna: Magenta från MAC.
Lippgloss: Bay från MUS.



Lugn och stillsam dag annars. Jag gjorde en blixtvisit hos en hudläkare på vårdcentralen idag, har fått några konstiga utslag på armbågarna. Det var inget farligt eller smittsamt, så jag fick kortisonsalva som tydligen ska hjälpa. Annars så gnetar jag på med min kvaddade rygg, måste göra lite övningar ikväll, har varit helt ledbruten idag med. Sen så är det bara min ilande tänder jag måste ta tag i... har återkommande problem med att någon av tänderna börjar ila, så trist för det är så dyrt hos tandläkaren. Kunde ha köpt måååånga ögonskuggor för de pengarna ha ha.
Nåja, det ska väl bli nån ordning på den här kärringen med så småningom... så länge sminkar jag vidare och ni med hoppas jag!
See you!

3 kommentarer:

Maja sa...

Härliga färger och sminkning!

Anonym sa...

Tjaa,vad ska jag säga förutom att bettskenan jag till sist gav in till visade skulle vara den bästa sängkamrat jag någonsin haft..... Pigment och nagellack är bland det roliga man kan lägga pengar på - dock så priorterar jag min hälsa framför sminket. Astma, allergier och svår migrän har liksom företräde för mig eftersom jag lider av dessa sjukdomar.

Bitte sa...

Jädrans läcker makeup.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...