31 juli 2010

Manlysminkning

Här kommer jag med en ur arkivet igen, denna är gjort enbart med skuggor från Manlypaletten.

Inte min bästa sminkning, men den fick väl duga... och med favoritfärger iallafall. Lila och så är det väl svart i yttre vrån antar jag. Kommer inte ihåg nu vad jag använde.



Basen för skuggorna är iallafall Highlighter Mystic från Face, en vit skimmrig ögonskugga i cremeform. Tog först en svart eyeliner och sen i jämnhöjd med den även en lila eyeliner från HOT nr 24.
Under ögat en lila glitterpenna från HM Dark Purple med lila skugga ovanpå. Svart kajal.



Basen är från Maybelline, vi har ju ett ställ med Maybelline på leksaksaffären (och presenter, kaffe/te, smink osv.) där jag jobbar om ni undrar varför jag har så mycket Maybellineprodukter. De är inte mina favoriter, men en del av deras baser är helt ok och vissa av mascarorna med. Iallfall till vardags. Dream Satin Liquid är det jag använt den här gången. Vi får ofta produkter från försäljaren när hon kommer, och så klart när de lanserar nyheter. Det är bara att tacka och ta emot. Om jag inte vill ha grejorna själv, lägger jag dem i min muaväska om jag tycker att de duger, eller så får äldsta dottern dem.
Rouge Pinky Gold nr 67 också från Maybelline. Detta är ett gammalt rouge som inte finns i sortimentet längre. Jag har hittat det för 30 kr i en skrot och skrammelbutik. Annars så är Maybellines utbud på rouge så sorgligt att man nästan gråter. Det finns typ fyra färger som är så lika varandra att man inte ser skillnaden, och så tråkiga så att klockorna stannar...





Oj då, lite bildspam på mig själv... äh man kan väl få vara lite ego ibland eller hur?? Äldsta dottern fick vara med på ett hörn också. Hon har fyllt 13 nu i sommar, så nu har jag en tonåring i huset.... hjälp!
Nu tror jag att jag sätter mig i min lånade bil och drar till IKEA, det låter väl som ett suveränt lördagsnöje?? Jag skulle behöva lite smålampor i fönstren känner jag. Har ont om såna, och i köket är det så trist att låta lysröret ovanför diskbänken lysa på kvällarna. Så tråkigt sken liksom. Vi får väl se vad det blir.
Ha det gott så länge, vi hörs säkert i kväll igen!
Sminka lugnt!

3 kommentarer:

Malin sa...

Halloj! Hittade denna blogg http://nailtastic.blogspot.com/ och tänkte på dig. Du kanske redan har hittat den själv men tipsar iaf. Hoppas du har haft en bra helg och fick tag på det du skulle på IKEA. syns på tis på jobbet. /Malin

Bitte sa...

Vad då "inte din bästa sminkning"! Tycker det är är jättefint.

marinamake sa...

Malin! Tack för tipset, har inte sett den, måste genast kolla! Jag hittade en par saker på IKEA, så det blev bra, men det blir onsdag vi ses ;-), är på Smultronet på tisdag...

SminkJante! Tack va snäll du är!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...