10 maj 2010

Sminkan

I morse ville jag testa Sminkan... näe, inte henne som person, det vet jag nog redan vad hon går för... duktig som få! Nej det var ögonskuggan Sminkan, från Brite Bird, jag dök ner i. En trio skugga som är gjord efter Sminkans önskemål, nämligen färger från hennes gråstrimmiga katt. Även denna skugga ingick i min lilla köpfest jag hade för lite sedan.




Bas för skuggorna: highlighter Mystic från Face.
Highlight: Big Mean Yellow Dog från Brite Bird.
Inre vrån: den guldiga delen av Sminkan.
Mitt på locket: den bruna delen av Sminkan.
Yttre vrån och upp över brynbenet: den svarta delen av Sminkan. Det känns inte som om det blir så stor skillnad mellan färgerna när de väl ligger på ögonlocket. Jag tycker det ser ut som om jag använt en och samma färg över hela locket...
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Defenicils från Lancome.



Primer: Crystal Radiance Primer från Lumene.
Bas: Dream Matte Mousse f rån Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: 03 Plummy från NYX.
Highlight: kommer inte ihåg vad det heter, glitterpuder från HM någonting...



Läppglans: Sweet Kiss från Nouba, utan nummer... lappen borta!




Tyvärr så hamnade denna sminkning i katergorin "Katastrofsminkningar". När jag kom hem låg allt i kladdiga veck och såg allmänt bedrövligt ut. Jag skyller på basen jag använde under skuggorna, Mystic från Face. Jag är inte alltid kompis med den, funkar ibland och ibland inte, har inte riktigt lagt på minnet vilka skuggor den funkar ihop med, men den här gjorde det inte! Det såg för taskigt ut!
Nåja, så går det vissa dar... bättre lycka i morgon!
Åhh jag var ju iväg och sminkade en brud i lördags. Det var länge sedan jag gjorde ett sminkjobb. Jag åkte hem till brudens föräldar där vi bestämt att vi skulle hålla till, jag mötte en helt förtvivlad storgråtande brud som var sååå missnöjd med håret att tårarna bara trillade. Frissan hade tuperat upp håret när hon hade bett om att få ha det åtsramat upptill och sen bara lite böljande lockar som hängde ner i nacken. Om jag får citera bruden; "Jag ser ut som en jävla kärring".... ooops! Nåja, jag lovade att försöka pilla och fixa lite med hennes hår, och sa att vi börjar med sminket så att hon kanske skulle känna sig lite fin iallafall först. Så när sminket var klart så försökte vi strama åt och platta ner tuperingen, sprayade och donade. Dessutom hade hon sådana där prydnadsnålar med stenar på som man ju liksom bara ska se själva stenen på, men alla nålarna syntes genom håret, så jag försökt dölja dem så gott jag kunde. Måste säga att hon måtte ha råkat ut för en riktigt klåpare till frisör, som inte haft minsta känsla för att lyssna på hennes önskemål. Till slut fick vi väl till det hyggligt, och jag tror att hon var lite nöjd till slut iallafall. Gravid var hon också... så hormonerna sprutade väl... stackars hon, jag hoppas hon fick en fin dag till slut ändå.
Sminka lugnt alla, vi höres imorgon!

9 kommentarer:

liloo sa...

such a classy look ^^

marinamake sa...

Liloo! Yeah I guess. Its a very wearable look, goes along with everything!

Sminkan sa...

Jag tycker du är snygg!!

Sminkan, elelr Sabina som jag kallar den, är en jättebra trio för mig alla fall. Bra till sotningar. Sällan jag använder alla tre på en gång i och för sig, men tycker alla är bra färger.

Vad tyckte du om den svarta? Jag gillar den satinlyster som den har.

marinamake sa...

Sminkan! Tack snälla! Hmm ja den passar nog bäst att använda var och en för sig kanske, ihop flöt de ihop till en och samma färg. Jag gillar den svarta defenitivt, har använt den ensam en par gånger, gillar konsistensen. Dom e tjusiga alla tre!

Emma P sa...

Jag tycker det blev jättefint, synd att det inte höll så bra...

Stackars brud alltså, så himla hemskt med nåt sådant på ens bröllopsdag. Och vilken kass frisör...

Fru Choklad sa...

Du passar jättefint i Sminkan :) Det är ju en kombo "bra att ha färger" som passar till allt och alla tillfällen. Jag ska verkligen skaffa mig den och några andra från Brite bird.
Men stackars brud! Det där är ju en dag som aldrig kommer igen och då måste allt bara bli bra! Tur att du kom som en räddande ängel och rättade till henne. Hon var säkert nöjd. Stor kram

marinamake sa...

Emma P! Tja, ibland får man ju inte till det riktigt... Jaa, du jag led med bruden, men jag tror ändå hon kände sig hyggligt nöjd när vi var klara.

Fru Choklad! Ja Sminkan är bra färger att ha, passar till det mesta. Superbra kvalité är det också.
Åh jag tyckte så synd om bruden, men hon lugnade ner sig och jag tycker iallafall själv att hon var fin när vi var klara. Men hon var ju säkert lite överkänsligt, hon var ju gravid och allt, du vet... hormonerna svallar ha ha! Kram till dig!

Sanna sa...

Hur fint som helst!
Det kanske blev lite för oljigt mer facebasen eftersom skuggorna är lite krämiga!

Stackars brud säger jag:/

marinamake sa...

Sanna! Tack! Tja, det är kanske så, jag får testa en annan bas nästa gång. Ja du det var lite synd om bruden!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...