21 maj 2010

Blek vårsminkning

Well folks... jag var sugen på att göra nåt riktigt vårigt... det vart bara blahaj, så tråkigt att klockorna stannar.... det här för en par veckor sedan, den har legat i arkivet och skramlat och jag var på vippen att deleta bilderna, men så tänkte jag att what the heck...




Bas för skuggorna: pp Painterly från MAC.
Highlight: m/s Satin från MUS.
Inre vrån: c/s Gravity från MUS.
Mitt på locket: c/s Babydoll från MUS.
Yttre vrån: m/s City Jungle från MUS.
Penna under ögat: 71 Atlantic från IsaDora med City Jungle ovanpå.
Eyeliner: Rainbow eyeliner nr 20 från Nouba (rosa).
Kajal: Snowflake från MUS.
Mascara: Definicils från Lancome.




Den här sminkningen var en besvikelse från första stund jag började sminka, ville att det skulle bli knalligt och färgstarkt, men på nåt vis ville det inte fästa, fel underlag möjligen. Har använt färgerna innan och fått till det mycket knalligare men den här gången gick det inte.
Orkade inte ens bry mig om att fota munnen och helheten... det var lite gammalt igen... mera kommer, nu är det helg och jag tror alltid att jag ska hinna sitta här och hålla på lite mer än i veckorna, men så brukar det inte bli. Ska in till stan i morgon och shoppa lite kläder åt barnen, får se om jag får kika lite vid MAC-disken på Åhléns eller om barnen har tröttnat ur då kanske... vi får se.
Ha det gott så länge!




4 kommentarer:

bella sa...

cybershadow gravity är ju bara så snygg. Min är snart slut och hur ska man överleva sen liksom??

Emma P sa...

Vårigt och fint. Fast du passar nästan bättre i lite mörkare färger... det är mer du liksom:)

marinamake sa...

Bella! Japp den är superfin... jag har nästan hela min kvar ;-)! Vissa färger som försvunnit önskar man kunde komma tillbaka, åtminstone som nån sorts tillfälligt gästspel.

Emma P! Tack! Joo men så är det ju, mörkare färger är mycket mera jag, och det gör sig bättre på mig. Tyvärr, kan jag säga, för ibland skulle jag vilja kunna bli så där snygg i nån skir, tunn fin sminkning, men jag ser helt sjuk ut då!

marinamake sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...