25 april 2010

Menlös sminkning

Här kommer min sminkning som jag gjorde för att matcha naglarna som ni ser i ett par inlägg längre ner, Iced Plum. Alldeles för mesigt för att vara jag. Men okej, omväxling förnöjer.




Bas för skuggorna: Noubas Nouvola nr 202, en rosa krämskugga.
Highlight: e/d Goldglow från MUS.
Inre vrån: e/d Gold från MUS.
Mitt på locket: m/s Nox från MUS, som jag för övrigt tappade i golvet så att den gick i tusen bitar...:-(
Yttre vrån: e/d Dino från MUS.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Mascara: Secret Weapon mascara från Mirenesse, helt värdelös. Torkar på fläcken vilket gör att fransran är till stela pinnar innan du ens hunnit få dit mascaran på plats, och det blir bara blaj av alltihopa.
Kajal: Snowflake från MUS.
Under ögat: penna från MUS, Silver Soil med Dino ovanpå.



Läppenna: Passion från MUS över hela munnen.
Läppglans: Canary från Too Faced.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Superstay sily foundation från Maybelline.
Puder: löst puder från Face.
Rouge: Daft Pink från MAC.
Tja ni, det var en mesig dag jag hade... men det är klart, oväxling förnöjer ha ha!
Jag har shoppat en del nytt på sistone, men har inte fotat... det kommer så småningom. Om jag nu lyckas lägga upp bilder utan att få slut på utrymmet här på bloggen igen. Dessutom har jag allvarliga problem med själva datorn... misstänker virus. Mitt ex har lovat att kolla på datorn, så då blir jag utan den i några dar. Hoppas bara att han lyckas lösa det. Så länge håller jag andan och är glad för varje gång jag lyckas använda den utan att den bryter samman.
Se you later!

5 kommentarer:

Emma P sa...

Jag tycker det blev fint, du är lite hård mot dig själv:) men visst är det lite ljusare än den klassiska Marinamaken...

Marce sa...

You have such lovely lips, and that lip colour is so pretty on you! Love the shadows too, those peachy pinks are stunning :)

Fru Choklad sa...

Men jag tycker inte att det blev mesigt! Jag tycker att det blev fint. Ibland är det ju kul att göra nått helt ANNAT än det man brukar så det är ju en variation i sig att du har mjuka färger. Fast det är ju så även om man gjort nått annorlunda kan man ju också känna att "det här är INTE jag" så jag förstår ändå hur du känner. Synd på skuggan som for i golvet. Ja vi håller tummarna för att det inte ska strula mer med bloggen :) Kram

Sminkan sa...

Jättefint! Inte så mesigt som du säger.

marinamake sa...

Emma P! Tja, det är mest att jag är så van att vara lite mörkare sminkad, så jag känner mig så blek och fisig i såna här färger.

Marce! Oh thank you! The colours are nice, but I feel a little bit pale in that kind of colours.

Fru Choklad! Joo men visst, oväxling förnöjer som sagt var, har bara svårt att gilla mig själv i såna här färger... men ibland får jag ändå för mig att försöka. Strul med bloggen har jag ju, men nu har jag ju lite mer koll på hur jag ska lösa det!

Sminkan! Tack! Hmm tja jag vet inte jag, känns lite mesigt ändå för mig ;-)

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...