31 oktober 2009

Look a like??



Jaa hörrni, det här är min date ikväll, han är inte så pratsam, sitter mest och småler, så jag fick slå på datorn vid middagsbordet, bättre respons på bloggen än vad jag fick från Mr Pumpa. Jaa, ni ser ju... dator, vinglas och en ensam tallrik. Inte mycket till middagssällskap. Well, jag sparkade ut Mr Pumpa, han får sitta på trappen utanför och sen gick jag och gjorde nån sorts halloweensminkning.



Detta var inte alls vad jag hade i åtanke när jag funderade på vad jag skulle göra för sorts halloweensminkning. Hade tänkt att jag skulle göra en väldigt blek bas, mycket vit och svart och kanske bara en gnutta orange någonstans. Så blev det inte, jag kladdade på och bara lät det flöda so to speak, och då blev det så här.
Bas för skuggorna: highlighter Mystic från Face.
Mitt på locket: Wedding från MAD.
Ytre vrån ut mot tinningen: e/d Nightmare från MUS.
På highlightområdet och ner mot inre vrån: m/s Sunrice från MUS. Har även duttat lite highlight vid högsta punkten på brynet med Wedding.
Ögonbrynen: spetsade jag till lite extra och drog ut dem långt ut mot tinningarna, de är målade med en blandning av Tri Brow och m/s Pollution från MUS.
Kajal: Line Definer från Maybelline.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Kryolan.
Lösfransar: 111 från Ardell.



Bas: Wonderfinish Ivory från Maybelline som jag blandat med lite Sparkle Powder från Lizzie.
Puder: Vanilla från .färg (makeupstudion).
Rouge: hmm tja, jag la först lite av e/d Nightmare och blandade sedan ihop det med m/s Sunrice... jag ser döende ut, men det ska man väl kanske när det är halloween.

Läppenna: Kohl Express Glam Black från Maybelline.
Läppstift: nr 402 från Black Onyx. Lite besviken på det här stiftet, det blev alldeles för grönt. Har duttat på lite nightmare i ett försök att få det svartare, men jag vet inte om det hjälpte särskilt. Nåja, det spelar väl ingen större roll, det är ju inte så att man går omkring med svart läppstift till vardags precis...


Tjaha, så nu sitter jag här med mina enorma lösfrallor, svarta mun och kinder... mr Pumpa får inte vara med, han var för tråkig! Hoppas ni har en spöklig och härlig skräcklördag!

Sminka lugnt!




7 kommentarer:

Unknown sa...

Det blir så bra när du låter fantasin flöda fritt :)
Själv är jag hemkommen från en fest som inte alls var lika rolig som förberedelserna, och som inte alls tog lika mycket tid i anspråk (om man jämför med inköp av teatersmink, all tid jag lagt på att fundera, och provsminkningen). Och hur kommer det sig att ingen märker vilken otroligt snygg shading man gjort, både på sig själv och maken? Äsch, Halloween är nog mest för en själv till slut :)

Fru Choklad sa...

Superläckert och väldigt halloweenigt utan att vara utspökat på nått sätt. Bara väldigt dramatiskt och snyggt :)

Bitte sa...

Verkligen look a like ;) Haha skämt å sido, det var verkligen superläckert!

Sminkan sa...

Åh, så cool! JAg älskade din halloweenlook!

Anonym sa...

Hej! Tycker den här sminkningen var jättehäftig! :)

Emma P sa...

Hjälp vilken grym halloweensminkning! och så himla kul att du har fotat med pumpan:)

marinamake sa...

Marie! Tack! Näe,va tråkigt med festen! Ah men du vet, it takes a pro to know one! (ursäkta min dåliga engelska, men du fattar vad jag menar!) Folk kan va såå trååååkiga!

Fru Choklad! Men tack, jag kände mig som en transa eller nåt ;-)!

SminkJante! he he, tack!

Sminkan! Kul att du gillar, tack ska du ha!

Anonym! Tack snälla!

Emma P! Tack ska du ha! Tja, det är ju inte varje lördakväll jag har en date... klart han va tvungen att få vara med på bild ;-)!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...