23 oktober 2009

Liiiiila!

I löööööv lila, det vet ni ju alla vid det här laget. Jag tog i så jag sprack idag, det är oerhört mycket knalligare i verkligheten än på bilderna som blev väldigt urvattnade idag. Tja, och så lila topp och lila smycken så klart. Jag tyckte att det var ett tag sen jag lekte lite med Sharon (Lars Wallin) så idag fick den komma fram och leka. Den är heeelt fantastisk!


Som grädde på moset så kom mina nya glasögonbågar idag, levererade ihop med en hel hög andra till butiken, och dom är... kan ni gissa? Japp, lila! Blev skitläckert ihop med mitt lila smink idag, jag sprang runt och provade hundra gånger. Dom är lila i fronten och hela insidan är orange, totalt apläckra om ni frågar mig! Så nu måste jag bara få till en synundersökning och skaffa glas. Jag börjar ju bli till åren, så det är dags för progresiva glas, ålderseende :-( . Det är tur man jobbar hos en optiker nu för tiden!







Det här var sminkningen som inte höll över huvudtaget, kom till jobbet (optikern) och där finns det det ju en massa speglar så klart, folk ska ju kolla in hur fina de blir i sina nya glasögon. Plötsligt när jag står och städar bland bågarna så ser jag mig själv i spegeln.... och vad i.... *fula ord* !! Allting hade bara rasat... mitt på locket var skuggan i princip borta, uppe på brynbenet såg det ut som om jag hade suddat bort raka streck ur skuggan på nåt vis, kladdigt och kletigt... suck! Ja, så jag har spenderat dagen med att försöka inte titta neråt ha ha, rakt fram bara för då syntes det inte, jobbigt sånt ;-)! Det var på vippen att jag fotade när jag kom hem för att visa er, men sen så orkade jag inte. Nu när jag sitter här och skriver kom jag på att jag faktiskt skrev om det sist jag hade nån sån där katastrof.... att jag skulle ha en "katastrofkategori" för att visa när det gått snett. Nåja, det kommer att hända fler gånger, så då får jag väl börja då, då.



Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: m/s White från MUS.
Inre vrån: Lila Syren från .färg (Makeupstudion)
Mitt på locket: Lavendel från .färg (Makeupstudion).
Yttre vrån: Sharon, Lars Wallin.
Kajal: Snowflake från MUS.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Mascara: Pulse Vibration Mascara från Maybelline.







Primer: Crystal Radiance Primer, Lumene.
Bas: Superstay Silky Foundation, Maybelline.
Puder: Anti Aging Minera Powder från MAD.
Rouge: Wonderblush Goddess från MUS.





Läppenna: 179 Black Onyx över hela munnen.
Läppstift: ovanpå pennan 245 Magic Mauve från Maybelline.




Konstig bild. Ögonsminket syntes hyggligt bra så jag valde den ändå, ser helt stirrig ut :-).

Dags att krypa till kojs, vi har städdag i vårat område i morgon och på söndag, obligatorisk närvaro annars får man böter! Vad tycker jag om det..... INTE! Är inte ett dugg sugen på att kratta löv, klippa häckar osv. Men jag har inte lust att betala 500 spänn heller. Det kan man ju köpa smink för istället, ha ha! Så det blir till att leta fram krattan.

Sminka lugnt!


7 kommentarer:

Viola, Killer Colours sa...

Ohh vad snyggt med matt!

Bitte sa...

Löövley! Nu kom suget efter Sharon skuggan tillbaka igen:)

marinamake sa...

Viola! Japp, matt e snyggt! Man borde använda det oftare. Lite svårare att få snyggt dock, men mer smickrande för en som jag, med lite mer rynkor ;-)!

SminkJante! Sorry om jag startade cravings ;-)!

Marie sa...

Marina + Sharon = sant :)

Emma P sa...

Väldigt snyggt Marina! Lila är ju ljuvligt och Sharon är nog den allra ljuvligaste:) Men vad trist att det inte höll, och vad skumt...

Fru Choklad sa...

Va!? Gillar du lila :D
Du är verkligen grymt snygg i det dessutom. Måste säga att jag beundrar hur snyggt du fått till denna ögonmake. Jag tycker personligen att det är svårt att få till matta skuggor så att det inte ser flammigt ut, men du har lyckats väldigt bra.
Hoppas det gick bra med krattningen. Förstår dig! 500kr kan man verkligen ha roligare för. Kram

marinamake sa...

Marie! Ha ha!

Emma P! Japp inget slår Sharon! Ja, skumt var det, fattar inte varför det inte höll, men jag kanske gjorde ett dåligt underarbete vad vet jag.

Fru Choklad! Tack snälla du! Matta skuggor är svårt... får alltid kämpa lite extra med dem. Krattningen gick bra, träningsvärk överallt ;-)! För 500 spänn kan man tex köpa mer smink!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...