22 oktober 2009

Jill och Flamenco

I flera dagar nu har jag tänkt att jag skulle göra en orange/lila sminkning. Vet inte var jag fått det ifrån, det var bara nåt som jag kom på. Nu har jag ju haft fullt sjå att testa de nya skuggorna från MAC så det har fått gå före så klart. Så i förrgår när mina nya lack från Nailmail dök upp så låg det en liten extra treat med i påsen. En skugga från ett för mig nytt märke, Queens & Shadows. Skuggan råkade var lite åt orangehållet så det fick bli den idag ihop med det lila.




Jag vet inte om det vart så himla bra, känns lite matt och tråkigt. Såg nog bättre ut irl i och för sig...
Bas för skuggorna: Eyeshadow primer från Lumene.
Highlight: e/d Goldglow från MUS.
Mitt på locket: pigment Jill från Queens & Shadows.
Yttre vrån: m/s Flamenco från MUS.
Under ögat: penna Purple från MUS med Flamenco ovanpå i yttre vrån. Jill i inre vrån.
Kajal: Snowflake från MUS.
Eyeliner: lila nr 24 från Hot.
Mascara: Pulse Perfection Mascara från Maybelline.



Primer: Crystal Radiance Primer från Lumene.
Bas: Dream Satin Liquid från Maybelline.
Puder: Anti aging mineral powder från MAD.
Rouge: Worship från Face.



Läppenna: Sarah från Face.
Läppstift: 517 Soft Spoken Mauve från Max Factor.




Det var jag idag, har haft en flängig dag, varit på läkarbesök med ena dottern, jobbat på båda ställena och diverse annat... så ni sitter jag här med en sån där enorm tröttsvacka igen, får gå och hälsa på John Blund tror jag. Natti natti!

4 kommentarer:

Emma P sa...

Det ser fint ut tycker jag. Kul med en ny skugga och extra kul när det är från ett nytt märke. Jill ser fin ut, kändes den bra att jobba med?

marinamake sa...

Emma P! Tack! Den kändes finfin, väl pigmenterad, fäste bra och lätt att jobba ut. Bara bra med andra ord! Ja du nya märken är superkul, särskilt om de verkar bra, vilket jag tycker att den verkar vara. Ska nog kolla in lite fler skuggor därifrån.

Marie sa...

Jag tycker att orange + lila är underbart snyggt! Och lättare att få ihop än lila och gult, som är en annan favoritkombination.

marinamake sa...

Marie! Håller med, både orange och gult är skitsnyggt ihop med lila, med det kanske är lite enklare att få ihop lila och orange, vad vet jag, men snyggt hur som helst!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...