27 oktober 2009

Copy cat

Jag erkänner... jag har härmats... rakt av! Jag var inne hos Micromiss och kollade och hon hade gjort en sminkning med Flamenco och Cool, båda från MUS, och jag tyckte att det var en sån läcker kombo att jag var tvungen att kopiera på exakten. Nåja, så exakt det kan bli. Jag har inte försökt härma hur hon lagt skuggorna för det kan jag inte, det fick bli ala Marina, men de två skuggorna är desamma.




Primer för skuggorna är en vit skuggpenna från Smashbox. Ibland funkar den inte alls som primer och allt blir bara kladd, men ibland funkar den perfekt. Så var det idag, har inte greppat vad det är som gör skillnaden. Men det känns som en chansning varje gång.
Highlight är en skugga som ser vit ut i burken, men har ett superläckert lila skimmer när den appliceras. Det kommer tyvärr inte med på bild. Lilac Reflex heter den, från POP. Och som sagt, mitt på locket e/d Cool från MUS och i yttre från m/s Flamenco också från MUS. Skuggorna ligger även under ögat, ingen penna. Eyelinern är Cake Eyeliner Navy från Face. Och så den vibrerande mascaran från Maybelline, bzzzz, bzzzz. Kajal Snowflake från MUS.


Primer i ansiktet är min favorit, Smashbox Photo Finish. Bas, Fairly light från ID och mineral veil också från ID. Rouge; mineralize blush Daft Pink från MAC och så har jag vispat runt lite Sparkling glitter powder Sunkissed från HM i fejset också.




På munnen har jag bara en läppenna Magenta från MAC. Är inte så förtjust att lägga bara penna över hela munnen. Det blir en väldigt torr känsla som jag inte gillar. Men färgen är ju skitsnygg!




Lite blekt ser det ut tror jag, men det är nog bara bilderna som inte blev så bra, såg knalligare ut i verkligheten... som vanligt.
Har haft en lugn och skön dag på jobbet (leksakaffären idag), helvetet bröt ut när jag kom hem istället... jag ska inte ens beskriva dusterna jag har haft med barnen idag, framförallt den äldsta. Det skulle ta fjorton kapitel... Hon börjar i allafall att bli väldigt tonårig, och driver mig till vansinne med jämna mellanrum. Nu är det ju höstlov och barnen har klarat sig själv här hemma när jag är på jobbet. Det är dom i och för sig duktiga på, men idag (och de senaste dagarna) såg det ut som ett smärre sjöslag hade utbrutit här hemma och jag har spenderat HELA eftermiddagen och kvällen med att försöka röja undan spåren efter deras framfart (inklusive tre kompisar). Hårda ord har flugit och känslor har svallat och jag hade inte en chans att sätta mig ner förrän, typ nu! Har suttit den senaste timmen och försökt föra en vettig diskussion om varför det är mina regler som gäller och varför man inte får göra som man vill i alla lägen och varför det finns regler överhuvudtaget och vad man ska göra för att ha en gladare mamma här hemma. Och att jag aldrig kommer att gå med på att det är OK att fly till pappa bara för att mamma är lite arg. Lyssna på mamma istället!
Arrgghhh, jag skulle kunna mala på i evigheter... nu har jag gjort mitt inlägg och hunnit lugna mina stackars upprörda nerver lite, så nu kanske jag kan somna snart, suck! Vi blev iallafall kompisar till slut och har pussat och kramat och sagt godnatt, men det satt långt inne vill jag lova! Och hon har inte ens fyllt tonåring ännu, hjälp!
Ha det gott alla, sminka lugnt!

5 kommentarer:

Bitte sa...

kombon var kanonläcker.

Fru Choklad sa...

Det är väl helt i sin ordning att låta sig inspireras av andra bloggare. Jag menar vill man inte att någon ska "apa efter" så ska man väl inte blogga i så fall.
Du har rätt lila och blått ÄR snyggt ihop.
Tonåringar. ja de är inte de lättaste varelserna att tas med. Sonen är bara 10 år men han har stunder som gör att jag tror att han är minst 14! Jisses vad trista vissa kvällar kan bli. Bra det där med att det inte är ok att fly till pappa bara för att mamma surnar. Som jag brukar säga: Arg blir jag bara om du gör mig arg och du vet precis hur man ska bete sig för att se till att jag blir det så nu får du vackert ta konsekvenserna av ditt handlande.
Inte lätt det här med barn alla gånger :(

Emma P sa...

En läcker kombi absolut! Sen tycker inte jag att det gör så mkt att man snor en idé. på vissa bloggar görs det ju en väldigt stor och ful sak av detta, jag blir tvärtemot smickrad om ngn vill härma mig, och det blir säkert linda med:)

Puh, låter jobbigt. Du får vraa glad så länge barnen inte ringer dig på jobbet iaf:)

marinamake sa...

SminkJante! Ja jag tyckte det också!

Fru Choklad! Jag håller med! Vill man inte bli härmad borde man inte blogga, jag blir snarare smickrad om någon härmar mig.
Det är ungefär vad jag brukar säga också; sluta gör och säg saker som gör mig arg när du faktiskt vet att jag blir arg. Tror du det hjälper? Not! Jag fick aldrig nån instruktionsbok när jag fick barnen..;-)!

marinamake sa...

Emma P! Jag håller med, blir ju glad om jag lyckas inspirera någon, inte irriterad! Tror inte Linda har nåt emot det heller, hoppas jag! Hmm, du anar inte hur många telefonsamtal man kan få på en dag, om de mest triviala saker!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...