30 augusti 2009

Lördagssminkning med Manly

I går var det ju lördag (ifall ni inte har märkt det... ha ha). Jag skulle ut och förlusta mig lite på kvällen. Inga stora utsvävningar, men jag har en kompis som fyllt år och vi skulle träffas några stycken och fira henne lite. Först hem till henne och dricka lite vin och lite tilltugg och sen drog vi iväg till en restaurang och käkade en bit. Vi hade väldigt trevligt och fick oss en par rejäla skratt under kvällen lopp. Jag behövde det kan jag ju säga...!




Nå, så jag ville ju förstås göra nåt tjusigt... sotning går ju alltid hem, jag slog till på en med lite lila i. Jag tror nog att det här är en av mina absoluta favoritfärgkombinationer, svart och lila, såååå himla snyggt!
Så klart har jag använt mig av färger från Manlypaletten, ni trodde väl inget annat? Eyelinern är Gel eyeliner black från MUS, kajal från Joe Blasco och Telescopic Explosion Mascara från Loreal. Under ögat har jag lagt en penna från Gosh, Purple Stain med den svarta skuggan ovanpå.
Har även tryckt dit lite av mitt favorithatglitter ;-), Twinkle Eyeshadow från MUS, har för mig att den heter Arabian eller Arabic eller nåt sånt. För en gångs skull klarade jag mig från att göra små luckor i skuggan. Glittret syns som vanligt inte på bild.





Jag använde primer från Lumene, och den flytande mineralfoundationen från Maybelline. Puder från Face som vanligt, och så min nya rouge från Body Shop. Får nog snart kolla vad den heter så ni inte undrar. Lite bronzing också som vanligt, från Nouba.




Läppenna Cyclam från Sans Soucis och läppstift Sexy Rose från Milani. Lite highlight på läpparna är coolt tycker jag... jag använder mest Lip Glisser Perl från Kryolan.




Sen så var jag fit for fight kan man säga, jag färgade även håret tidigare på dan så jag har hela pannan, öronen och nacken full med färg... tur att jag är så långhårig ha ha, för det syns inte under kalufsen. Nåja imorgon bitti klockan tio har jag en date med min frissa, det ska bli såååå skönt!

Ny vecka väntar och nya sminkäventyr, vi höres alla!
Sminka lugnt!



7 kommentarer:

Emma P sa...

Det här var en riktigt riktigt snygg sminkning! Både tjusig och snygg och ja, helt enkelt urläcker, Bra att denna är din favvokombi för du är så snygg i den!

CC sa...

Denna var skitsnygg!! Svart o lila jaaaa :)

Fru Choklad sa...

Jag kan inte annat än hålla med. Svart och lila är ursnyggt ihop och passar dig väldigt bra. Sminkningen är ursnygg som vanligt.
I helgen har jag shoppat en del smink (när vi var i Norrköping). Bland annat 6 skuggor från Mist och Stiletto (mascara) från Maybellin som jag varit lite sugen på. Ska bli spännande att testa. Mejlet svarar du på när du har tid. :)

Bitte sa...

Vinnande färgkombination som du är skitläcker i.

marinamake sa...

Emma P! Tack så mycket va gullig du är!

CC! Jaaaaa!

Fru Choklad! Tack snälla! Vad härligt med lite shopping, sånt muntrar alltid upp. Finns inget bättre än att komma hem och packa upp påsarna! Stiletto har jag också, tycker den är helt okej.

SminkJante! Tack!

Emma sa...

Den här var riktigt snygg =) Håller med Emma P där också, du är snygg i den!

marinamake sa...

Emma! Tacks ska du ha! Snällt sagt!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...