23 juli 2009

.färg

När katten är borta dansar råttorna på bordet.... hmmm well jag är ju ensam hemma den här veckan, man och barn i stugan, jag är hemma. Jag passar på att träffa lite folk och göra saker på kvällarna, därav lite tystnad härifrån de senaste dygnen. Men nu blir de spam, för här kommer inläggen i långa rader...


Vi börjar med tisdags... jag hade fortfarande lila naglar (se inlägg lite längre ner...om ni vill), men jag var inte helt sugen på en hellila sminkning och lila kläder osv, ja, ni vet ju hur jag håller på vid det här laget. Rykte åt mig en grön t-shirt, grön/lila fick det bli. Det är en cool kombo, fast det skulle nog blivit snyggare om jag använt skimriga skuggor. Svårt att blenda ihop matta skuggor som dessutom inte kommer från samma "färggrupp" om ni fattar vad jag menar... det vill gärna bli en lite gråzon mellan skarvarna, lite smutsig look.






Samtliga skuggor är Makeupstudions eget märke; .färg (jaa med en punkt framför).

Jag har visst fått en "punkt" på ena ögat också, vet inte var den kom ifrån ;-)

Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight och ner i inre vrån: Lila Syren.
Mitt på locket: Lavendel.
Yttre vrån: Medelhav.
Under ögat: penna Lemon Soda från Gosh med skuggan Lime ovanpå.
Eyeliner: Emma P var så snäll och skickade mig en eyeliner från HOT, lila nr 24. Tack, den var verkligen fin! Jag gillar penseln som är tunn och fin. Hade egentligen sminkat mig helt klart och var på väg till jobbet, är jag gick ut brevlådan för att kolla om posten kommit. Där låg den! Jag kunde ju inte låta bli att rusa in och kladda dit lite lila eyeliner på direkten... så klart!
Kajal: Snow flake från MUS.
Mascara: Define A Lash från Maybelline.
Är inte nöjd med att jag lade en varmare grön under ögat, blev bara konstigt tycker jag. Borde ha hållit mig till den mörka gröna. Men man måste ju testa och testa. Ibland får man ju verkligen till en hit, när man gör konstiga blandningar och bara tar saker utan att fundera för mycket. Så inte idag dock ;-).





Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Mineral Loose Powder Foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: tror att jag tog den rosa från min YSL palett, kommer inte ihåg för jag är en gammal tant med kort minne...hå hå hå...

Så kanske jag bronsade lite också, vad vet jag, det har jag isåfall förträngt ;-).











Läppenna: Wine från Mist.
Läppglans: också från Mist, men om det någonsin funnits en lapp med namnet på, så har den trillat bort, för jag hittar inget namn eller nummer på den.




Det var det hele... i tisdags. Efter jobbet var jag hemma hos en kompis och vi åt lite och pratade strunt i en par timmar, tja längre än så hinner jag inte efter jobbet sen måste jag alltid dra mig hemåt, min sista buss hem går tio över elva på kvällen (barnkalastid...) missar jag den tar jag mig inte hem, då är det parkbänk som gäller ;-). Taxi är inte att tänka på, det är alldeles för långt, man blir ruinerad. Men det var hur som helst trevligt att råkas en liten stund ändå.

Å apropå ingenting... jag hade ju en grön t-shirt på mig den här dan, med en kort jeanskjol. Så gick jag in på banken för att växla pengar för jobbets räkning (hade även min namnskylt på mig). Då frågar plötsligt (en mycket ung) killen i kassan på banken mig; aaa ba, ja ha festat fö mycket, ha ont i halsen... va ska jag ta mot det...??



Jag fattade inte vad han surrade om först och bara stirrade på honom, tills jag kom på det; Ehh du, jag jobbar inte på apoteket, jag kommer från leksaksaffären... Då blev han lite generad, han tycket att min gröna t-shirt såg ut som en sån där apoteksrock. Suck! Sen gick jag omkring hela eftermiddagen och störde mig på att jag såg ut som en apotekare... t-shirt, kort jeanskjol och leggings... ser en apotekare ut så, jag bara undrar?

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Stiligt! Å pinsamt för killen =)

marinamake sa...

Kerstin! Tack! Å, ja det gjorde inte så mycket, jag skrattade mest för mig själv åt honom...;-)

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...