23 juli 2009

City Jungle

Åhh guuuud va trött jag va i morse! Men jösses... trodde inte det var sant när klockan ringde. Släpade mig upp ur bingen med tvång och stod i duschen och bara försökte vakna. Det är tur att man är ensam hemma, för om någon hade börjat bråka med mig hade det inte blivit roligt ;-)!

När jag satte mig på bussen, lutade jag huvudet åt sidan, och jag tror det tog 30 sekunder så sov jag... vaknade 45 minuter senare näst sista hållplatsen innan jag skulle av, släpade mig av bussen alldeles vimmelkantig, tur för mig att det bara var fyra timmars arbetsdag idag.

Jag lyckades få på mig lite (ganska mycket) smink iallafall.



Shoppade en ny skugga från MUS, när jag var ute och spankulerade med MetalBarbie igår, så den var jag ju tvungen att testa. Plus att naglarna som jag tyckt varit turkosa, nog faktiskt är mera gröna än turkosa. Lacket heter Turned up Turquoise, men jag tycker nog att det är väldigt skrikigt mintgrönt eller nåt sånt, nästan neon. Läckert iallafall, men inte riktigt det som jag betraktar som turkost. Bilder kommer senare på det.
Bas för skuggorna: First Base från Too Faced.
Highlight och i inre vrån: två olika skuggor från VLD svarta palett.
Mitt på locket: m/s City Jungle från MUS. Nog en av mina snyggare ljusa gröna, skimrar lite guldigt.
I inre vrån och upp över brynbenet: Dark Green 610 från VLD.
Under ögat: penna från IsaDora 54 Indigo me Dark Geen ovanpå.
Eyeliner: först Geleyeliner black från MUS, sedan löst glitter från Mist, Diva Star, ovanpå.
Mascara: Define A Lash från Maybelline.
Kajal: Snow Flake från MUS.



Primer: Beauty Base Matifying Primer från Lumene.
Bas: Mineral Loose Powder foundation från Maybelline.
Puder: Loose Powder nr 2 från Face.
Rouge: Wonder Blush Goddess från MUS.
Bronsing: Earth Powder nr 52 från Nouba, bara pyttelite.



Läppenna: Candy från MUS.
Läppstift: Happy från MUS.
Lippgloss: Vide från MUS.
Lite för ljust för min smak. Glosset är supersnyggt med massor av glitter, blir säkert snyggt ovanpå nåt mörkare läppstift. Happy är lite för ljust för mig, men jag gillar det ändå på nåt vis.




Så såg jag ut idag... sen snarkade jag mig hemåt, samma väg tillbaka på bussen ;-). Om jag känner mig själv rätt så sitter jag väl här och vimsar runt på nätet, fortfarande när klockan är två inatt... så är jag medvetslös i morgon igen... som man bäddar får man ligga ;-)!
Sminka lugnt!

6 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Helt otroligt att du får till en så snygg makeup med tanke på hur trött du var! Jag är impad. Dösnygga färger också.

Sminkan sa...

ÅH! Så himla snyggt! Du är ju läckrast av dem alla! Fin grön på dig!

Emma P sa...

Väldigt vackert smink! Syns att du är lite trött, men bara lite:)Och vem är inte matt när man måste släpa sig upp och jobba liksom.

Bitte sa...

Supersnyggt. CityJungel har hamnat hemma hos mig också. Denna kombination ska jag inte glömma:)

Emma sa...

Åh vad roligt att jag hittade din blogg. Jag var på sminkrådgivning igår, och det det makeup artisten tipsade mig om i ögonskuggs väg är PRECIS så som du har sminkat =D Säkert ett ganska vanligt sätt att sminka på, men det var jätteroligt att se det på någon annans öga och så tydligt som det syns på dig =)

marinamake sa...

Fru Choklad! Tack snälla du! Man känner sig ju alltid en anings piggare med lite smink... hindrar mig dock inte från att sova på bussen ;-)!

Sminkan! Tack, då kan vi hålla varandra i handen tycker jag :-)!

Emma P! Tack! Jaa, men nu har jag lite semester igen... ska bli skööönt!

Sminkjante! Ja den är väldigt snygg! Kul om jag kan inspirera dig till nån ny grön sminkning, du gillar ju det :-)!

Emma! Va kul! Hoppas jag kan inspirera dig till stordåd ;-)! Kolla gärna in fler gånger! Det är väl en hyggligt vanlig sminkning, för mig är den standard, det är så jag oftast lägger skuggorna, särskilt till vardags. Sen kan man ju alltid laborera lite till fest och så. Ställ gärna frågor om du vill, jag är också utbildad MUA. Lycka till!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...