18 juni 2009

Prästkrage

I förgår kväll när jag kom hem sent, efter tolv, stod det en STOR bukett med blommor på köksbordet som mina döttrar plockat till mig (och pappa fick vara med på ett hörn). Vidhängande hemmagjort kort stod bredvid med många hjärtan och intygelse på att vi är de "besta föreldrar i hella värden" ;-). Buketten bestod av massor av lupiner och prästkragar, ja prästkragar är ju mycket mindre än lupiner, så de stod liksom nedtjofsade bredvid lupinerna i vasen. Jag blev iallafall varm om hjärtat.



Hur som helst, i morse (efter ytterligare en sömnlös natt, men hade åtminstone sovmorgon) när jag satt och åt frukost med nämnda döttrar satt jag och tittade på buketten och undrade i mitt stilla sinne hur jag skulle sminka mig idag då... kände mig en anings oinspirerad, mosig i huvudet efter två trötta nätter. Så tittade jag på prästkragarna och tänkte att så får det bli, någonting med gult, vitt och grönt kanske. Och lite blått, för en skvätt himmel.



Resultatet blev inte det bästa kanske, inte riktigt som jag hade tänkt mig och bilderna är tagna nu på kvällen, och jag har varit ute i regn, och jag har svettats och jobbat och diverse annat... så ta det med en nypa salt.



Ser mest ut som ränderna på en flagga eller nåt... ha ha! Kladdigt och eländigt, suck!
Hur som helst så har jag använt:
Bas för skuggorna: First base från Too Faced.
Highlight: Pigment från Taylor Made Minerals, Pearl. Vita kronblad....
I inre vrån: dust deluxe Baby Blue från POP, ljusblå sommarhimmel...
Mitt på locket: c/s Ra från MUS, mitten på prästkragen...
Yttre vrån: Spicegold nr 35 från Nouba (grön), bladen...
Under ögat: penna från Kryolan nr 911, grön, med Spicegold 35 ovanpå.
Kajal: Ultramatte black från Joe Blasco.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS och glittereyeliner Sputnik från MUS.
Mascara: Sky High Curves från Maybelline.
Knäppte inga fler bilder idag, kände mig alldeles för svettkladdig och trött nu när jag kom hem. Har flängt runt och packat, badat och tvättat håret på minstingen, fixat och donat för i morgon ska vi iväg och fira midsommar hos min bror som bor en mil ovanför Uppsala. Vår bil står förstås fortfarande parkerad, utan bränslepump (eller vad det nu heter) utanför vårt garage och rullar inte en meter frivilligt... så det blir till att ta sig med buss, t-bana och tåg. Ett litet projekt på åtminstone 2,5 timme, säkert 3, från där jag bor. Dubbelsuck! Nåja det ska blir trevligt, och ungarna älskar att träffa sina kusiner. Min bror har en dotter (ja och en son också) som är bara tre veckor yngre än min yngsta. De är som lång och lerhalm, så det är jätteroligt.
I eftermiddags hade vi ett stort strömavbrott på Ekerösidan, där min butik som jag jobbar i ligger. Där sitter jag inlåst på muggen och gör vad jag måste, när det plötsligt blir kolsvart, trevar mig fram efter toapapper, handtvätt osv och vi får oss ett gott skratt när jag är tillbaka ute i butiken... ha ha alltid kul om man kan roa någon! Strömmen dröjde och vår ganska stora ICA-butik föste ut alla kunder och stängde och likaså Systemet, jättebra mitt i all midsommarshopping! Ingen sill och nubbe här inte! Jag blev utan min vindunk som jag hade tänkt bidra med till brorsan imorgon, nedrans! Nåja, det läre nog lösa sig ändå. Men jag kunde iallafall ta en tidigare buss hem, för det gick ju inte att räkna kassan eller nåt, inge ont som inte har nåt gott med sig :-)!
Jag hoppas alla får en superskön och glad midsommar, trots dålig väderprognos! Men Sminkjante har lovat att skrika mera, och jag ska dansa baklänges regndans... så det ordnar sig nog! Återkommer om en par dar!
Sminka lugnt!

6 kommentarer:

CC sa...

Ha en jättefin midsommar :) Jag har återhämtat mig från bakfyllan haha o lagt upp lite bilder

Emma P sa...

Vilken fin sminlkning, inspirationsbuketten gjorde verkligen susen! Hoppas att din midsommar blir fin och att din baklängesregndans är effektiv;)

Och ja, jag såg att du hade köpt Sharon, härligt! Gillar särskilt den rödlila du gjorde, den var verkligen grym!

Sminkan sa...

Inte så illa alls! Tycker om det metalliska skimret!

CrazyNails sa...

Åh herre vilken dag du har haft! Men alltid lika snygg:)

Bitte sa...

Vilka underbara barn. Tala om uppmuntring:)

Makeupen var ovanlig, det gula inne i vrån är jättefint.

marinamake sa...

CC! Hi hi, va skönt för dig!

Emma P! Tack, ja baklängesdansen funkade så där... hade nästan ingen nederbörd, bara lite.

Sminkan! Tack, tack!

Crazy Nails! Tack snälla du!

Sminkjante! Tja, barn är ju underbara, fläckvis :-). Du skulle sett hur det såg ut härhemma när jag kom hem idag och dom hade varit ensam hemma... tänker inte beskriva ;-)!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...