13 december 2008

Eländes lördag...:-( lååångt klagoinlägg!

Hej och hå... upp i morse kvart över sex. Hur kul är det på en lördagmorgon?? Nåväl jag skulle iväg och sminka en brud och hennes tärna (blev såsmåningom även brudens mor), så det var ju roligt att få åka iväg att göra ett sminkjobb iallafall. Snabb enkel sminkning, frukost och sen iväg, lite sen var jag. Åker ca 1,5 mil när jag inser att jag glömt två kassar med smink som jag hade hemma. De var de viktigaste grejjerna och jag vara bara tvungen att ha dom med mig. Suck! I samma stund jag kom på att jag glömt kassarna tvärnitade jag och körde in på en busshållsplats jag precis passerade... satt där i tio sekunder och tänkte; behöver jag verkligen grejjorna, behöver jag verkligen grejjorna, bevhöver jag verkligen grejjorna??? (hade annat med mig oxå, men inte det viktigaste...) jooo det gör jag, VÄND! Okej, jag var sen från början, visserligen bara lite men nu var jag defenitivt sen... 1,5 mil tillbaka i fel riktning... dubbelsuck!

Kommer fram till salongen där vi skall var (i Ålsten), parkerar och går runt bilen för att ta ut mina grejjor... och nu kommer en lååååång svordom som jag inte kan återge, med risk för att bli avstängd ;-).

PUNKA på höger bakdäck!! J...a s...it! Hur har jag inte kunnat märka att jag fått punka, jag bara undrar??

Jag bestämmer mig för att ignorera saken och gå in på salongen för att hugga tag i det jag ska göra där, nämligen sminka... Det gjorde inget att jag var sen, för jag fick iallafall sitta och vänta på min tur i över en halvtimme... hade ju kunnat fått sova lite längre kanske. Okej, så jag sminkar tre pers, och dom vart jättefina. Ni skulle sett bruden med frisyren och allt, superfin!

Åter till verkligheten, min bil står utanför med ett totalt platt bakdäck, min man är typ 30 min bilresa bort, ensam hemma med tre ungar och kan inte hjälpa mig. Via telefon får han guida mig var man ska sätta fast domkraften för att kunna hissa upp bilen. Det tog en halvtimme bara det, för jag missuppfattade hur han beskrev läget. Då hade jag innan hållit på en lång stund för att röja ur bagageluckan för att överhuvudtaget få fram reservhjulet.

När jag äntligen fattat var domkraften skall placeras, och ska börja släppa på bultarna så funkar inte det... för fälkorset var för stort... hur f...n kan man ha ett fälgkors som hör till bilen som inte passar på bilens bultar??? Vid det här laget hade jag hållit på och donat i säkert över en timme.

Som tur var kände jag en tjej på en annan salong precis där jag parkerat bilen (alltså annan salong än den där jag sminkade), sprang in till henne och frågade om jag fick låna fälgkorset från hennes bil... japp, det var för litet. AAaaarrrrgggghhh! Sprang runt i butikerna runt omkring och frågade efter fälgkors, ingen hade. Till slut kom jag på att jag kunde låna bilen till henne som hade för litet fälgkors och åka till närmsta mack för att köpa ett nytt. Tillbaka till min bil, som jag nu hatade... och ÄNTLIGEN! Det passade, och jag kunde äntligen byta däcket efter typ hundra samtal hem till gubben, ut och in på salongen för att be om hjälp osv. När jag skulle ur med reservdäcket ur bilen hade spännena på banden som höll fast däcket rostat ihop, då de fick jag klippa sönder för att få ur det ur bilen dessutom.

Hela grejen tog mig två och en halv timme, vid det här laget är klockan någonstans efter tre och jag har inte ätit nåt sen klockan sju på morgonen, mina händer skakar och humöret är någonstans under skosulorna. Vad som gjorde mig mest irriterad var att under hela tiden jag kämpade med det jäkla skitdäcket... låg där på alla fyra på trottoaren, pratade i mobilen ståendes vid min bil som uppenbarligen hade punka, reservdäcket ligger bredvid mig och jag kämpar med att få loss bultarna osv, så passeras jag av jag vet inte hur många killar,grabbar, män, karlar, gubbar you name it. Tror ni att en endaste en erbjöd sig att hjälpa mig?? Näpp, icke sa nicke, inte här i en av stadens fashionablare delar där man tror gentlemännen bor, nääärå. Och jag är alldeles för stolt för att be om hjälp, bra kvinna reder sig själv!

Ursäkta, det här blev långt... nu har jag spytt lite galla, så nu känns det bättre. Jag tryckte i mig en HEL chokladkaka i bilen på väg hem, lade mig i badet när jag kom hem, ont i kroppen och stelfrusen. Typ andra gången jag badar på fyra år... bara en sån sak!

Å så SMINKET!

Jo det gick ju snabbt i morse, för jag var så trött... ville testa den blå skuggan från Milani som jag fick i brevlådan i måndags... så jag lade det över hela locket, utan någon annan färg. Som underlag har jag använt den där gröna ögonskuggepennan från Maybelline, ni vet, den vattenfasta. Kommer inte ihåg vad den heter just nu, orkar inte gå och hämta. Alltså pennan är grön, men färgen jag använde är vit.



Jag måste säga att att med tanke på att skuggan kostade 49 kr (om jag inte minns fel), och med mina eskapader den här eftermiddagen och sminket har varit på sen tidigt i morse så har det suttit otroligt bra, har inte bättrat på någonting alls. Positiv överaskning! Den smulade en del när jag lade på den, så jag fick städa en del, men borsett från det så verkar den otroligt bra. Synd bara att den bara fanns i en fem, sex färger har jag för mig, varav hälften inte tilltalade mig.



Liten fadäs på eyelinern... vet inte vad som hände. En sak har jag lärt mig, det syns otroligt tydligt på fotona vad man gjort för fel och missar... jag har inte ens sett att jag har den där fläcken på eyelinern, och så lägger man in bilder i datorn och oohps så är dom där :-).
Inget på munnen, hade ofärgat läppglans som jag inte orkade fylla på när jag fotade. Ser lite sammanbiten ut.... inte så konstigt kanske, efter dagens pärs ;-). Efter att jag fotat åkte sminket av, och jag somnade nästan i badkaret.
Få se om jag hinner med nåt inlägg i morgon, ligger efter med julstökande, så imorgon får jag nog baka lussebullar eller nåt annat av alla miljarder grejor man ska fixa när det är jul. Min gubbe får roa sig med att åka och köpa ett nytt däck. Där rök halva förtjänsten efter mitt sminkjobb idag :-(.
Ha det gott alla! Ses kanske i morrn!
Sminka lugnt!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...