09 september 2014

Champion

I brist på annat slänger jag upp de här bilderna också, har legat i kameran ända sen i försomras. Har inte koll på vilka grejor jag använt. Tänkte radera först, men här kommer det ändå.



Skuggan i inre vrån är iallafall Champion från Make Up Store. Yttre från kan vara Umber eller möjligen Chocola Fondante också från Make Up Store.
Har också dragit en silverglittrig linje längs vingen. Den är gjort med en mascara faktiskt. En glittermascara från Loral, som har utgått ur deras sortient tyvärr.





Hm tja munnen kan vara Make Up Store eller möjligen Loreal... kommer inte ihåg.



Tja hörrni, lite andefattigt inlägg.

NU ska jag lägga mig.

Natti natti!

Havana

Gokväll alla! Här kommer ett snabbt inlägg från mig. Är ordentligt trött och tänker krypa till kojs. Jag hade en skugga från Make Up For Ever och ett läppstift från Make Up Store som jag inte provat ännu. Måste ju testas så klart... kanske inte blev den mest lyckade färgkombon, men what the heck... det fick duga. Och jag gillar ju mycket av allt, så jag tyckte i allafall om det... Vad tycker ni?




Bas för skuggorna: Color Riche fixing & unifying eyeshadow primer samt Color Riche Eye Color Pencil Ocean Blue, båda från Loreal.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: singel skugga nr 222 från Make Up For Ever.
Eyeliner: Super Liner Carbon Gloss Extra Black från Loreal.
Under ögat: penna Deep Blue Sea från Make Up Store med nr 222 ovanpå.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Dutt i inre vrån: 81 Fantasme från Chanel.
Mascara: Volume Millions de Cils.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 015 Porcelaine.
Puder: Perfect Loose Powder 01 Velvet Transparent från Isadora..
Bronser: Couleurs nature Bronzing Powder Duo från Yves Rocher.
Highlight: Wet n wild Centerstage Collection Rosé Champagne Glow.
Rouge: 43 Rosy Dawn från IsaDora.



Läppenna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: Havana från Make Up Store.




Well folks, jag vet inte men jag är sååå trött ikväll, trots hyggligt lugn dag på jobbet. Vi får höras en annan dag igen!

Sminka lugnt!

03 september 2014

Tillbaka igen...

Halloj alla.... länge sen sist! Sommaren har kommit och gått och bloggen fick ligga nere ett tag. Många anledningar till det. Mitt liv är lite rörigt just nu och jag har ägnat  mig åt annat. Men, nu är jag här igen!

Hoppas ni alla har haft en skön sommar, otroligt varm och härlig har den ju varit. Jag lyckades pricka in hela min semester mitt i värmeböljan... det gjorde inte ont. Alls. Men nu är jobbet igång igen, och vardagen är tillbaka som vanligt. 

Det här bilderna är från igår.




Primer: Eye Shadow Primer från Lumene.
Highlight: m/s Muffin från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Yttre vrån: ljus aprikosrosa skugga från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Palette.
Mitt på locket: m/s Orange Peel från Make Up Store.
Yttre vrån: pigment Poise från MAD Minerals.
Inre vrån: grön skugga från Coastal Scents paletten med lite grönt glitter ovanpå.
Eyeliner: Fluidliner Dark Envy från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Volume Million de Cills från Loreal.




Primer: E.l.f Mineral Face Primer.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder Velvet Transparant från IsaDora.
Bronzer: Wet n Wilds Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Pink Buttercream från MAC.
Rouge: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.



Läppenna: Russian Bordeaux från Make Up Store.
Läppstift: Diva från MAC.




Jag har lite konstigt ljus där jag står och sminkar mig nu för tiden, eller fotar snarare... så bilderna blir så där.

Nåja, det är som det är...

I morgonkväll är det "trendkväll" i Loreals butik i Täby Centrum. Jag ska dit en stund efter jobbet så får vi se om jag kommer hem med nåt nytt. Lite goodiebags, mingel och annat skulle det visst bli. Me like...

Ses snart, sminka lugnt!

02 juli 2014

Emerald City - Sally Hansen

Go kväll alla! Dags för Karins Gröna Onsdag igen. Jag bidrar med ett skogsgrönt lack från Sally Hansen, Emerald City. En skogsgrön nyans som inte är favorit bland gröna... men helt okej ändå. Lite skirt, lyser fortfarande igenom lite efter andra lagret..





Lite skirt, som ni ser.


Helt okej pensel och lättlackat, men som sagt... täcker inte helt hundra, ett tredje varv hade inte skadat, men det orkar jag aldrig med ;-).

Får se om det blir någe mer inlägg från mig, har tappat bort min kamera, kan inte hitta den någonstans. Jag flaxar ju runt bland olika boenden och släpar på kameran överallt. Men nu vet jag inte vart den är, puts väck. Har inte råd med en ny :-(... Men som min mormor alltid sa... allt som inte är stulet kommer igen. Den som lever får se!

Ha det gott alla!

30 juni 2014

Lime & Blått

Här kommer nästa sminkning, från förra veckan. Skriver inte så mycket, har lite bråttom iväg. Denna är mycket mer limegrön än vad bilderna visar, färgåtergivningen blir aldrig riktigt bra. Knalligt hur som helst. Som jag gillar´t ;-)!




Primer: Color Riche Fixing & Unifying Eyeshadow Primer från Loreal. Plus i inre vrån: Aqua Matic Waterproof Glide-On Eye shadow 30 (limegrön) från Make Up For Ever.
Highlight: Reflets Blues från Peggy Sage.
I globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: e/d Maize från Make Up Store.
Yttre vrån: den blå delen av Noubas Double Bubble nr 57, samt en liten dutt svart Carbon från MAC precis i yttre vrån.
Under ögat: penna Contour eye pencil 12HR wear Surfer Babe från Sephora med den blå skuggan ovanpå samt även glitter Luna från Make Up Store längs med hela undre fransraden.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Blue Black från Loreal.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million de Cils från Loreal.




Bas: Nude Magique Blur Cream från Loreal samt BB Skin Perfectin Cream och Youthful Glow Foundation från Yves Rocher som jag blandat ihop.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronser: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Lightscapade från MAC.
Rouge: Wonder Blush Goddess från Make Up Store.



Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: 11 Fuchsia  Fiery från Loral (reaprodukt just nu, färgen kommer att utgå).




De va de hele, har ett par till inlägg som väntar, men nu ska jag ha annat för mig... ses senare!

Sminka lugnt!

Royal Freshwater

Lite uppdatering... har inte skrivit på  några dar. Har jobbat som en tok senaste veckan, övertid till sena kvällarna. För lite folk och för mycket kunder. Well, man ska ju inte klaga på för mycket kunder, absolut inte. Men man ska ju hinna med dem också... Slutade att jag däckade i ett totalt migränanfall igår, tog mig inte ur sängen förrän klockan var sju på kvällen. Då hade jag legat hela dan. Klarade inte av att lyfta huvudet från kudden i rädsla för att kräkas. Fy fasiken, det var inte roligt. Idag känns det mycket bättre och jag ska se om jag kan ge mig ut på en liten joggingtur.

Nåja, här är alltså sminket från någon dag tillbaka. Lite blå/turkost.




Primer: Take On The Day eyeshadow primer från Wet n Wild, på rörliga delen av locket Color Tattoo 24HR 20 Turquoise Forever från Maybelline.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Fade från Make Up Store.
Yttre och inre vrån: m/s Royal från Make Up Store.
Mitt på locket: Freshwater från MAC och sen duttat dit lite Glitter Dust nr 8 från Barry M ovanpå.
Eyeliner: Super Liner Carbon Gloss Extra Black från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Under ögat: penna Sparkling Beach från Make Up Store och 5 Blue Lagoon från Viva la Diva med skuggorna ovanpå.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.




Bas: Nude Magique Blur Cream från Loreal och Nutri Lift Gold från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Bombshell Bronze från BH Cosmetics.
Rouge: Sin från Nars.


Färgen och namnet på detta står tyvärr ej på tuben, rädd för att det satt på lappen som jag pillat bort. Men det är ett sånt där med läppfärgen i ena änden, torkar till snustorrt på läpparna och i andra änden sitter ett glansstift, ofärgat som man lägger ovanpå. Sitter som berget hela dan. Kommer från Loreal och finns nu på rea i deras butik i Täby Centrum. Kanske på andra ställen med, det vet inte jag... men iallafall där.




Det va de hele, sminka lugnt!

24 juni 2014

Goldmine Minimalism

Nu sitter jag här sent igen... fattar inte hur svårt det kan vara. Men, e man nattuggla så e man :-) . Nu är jag hur som helst otroligt trött och sliten, har haft en helt hysterisk arbetsdag och det läre bli likadant i morgon så nu ska jag ta mig i säng.

Här kommer hur som helst dagens smink... lite lila och guld från Loreal och Make Up Store.




Primer: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: 027 Goldmine från Loreal.
Yttre vrån: m/s Minimalism från Make Up Store.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Purple Black från Loreal.
Under ögat: penna Coloricon Purple från Wet n Wild Minimalism ovanpå.
Dutt i inre vrån: Fantasme från Chanel.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara: The Colossal Volume Express Cat Eyes från Maybelline.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronser: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil från Yves Rocher.
Highlight: Illuminating Powder Tentation Apricot.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.



Läppstift: Heroine från MAC.






Natti natti!

Coastal Cruise / Electric Carnival - Nomad Cosmetics

Jag har ju inte hunnit testa alla fina duochromes som finns i Nomads nya palette ännu så här kommer ännu en look.  Flera kommer det att bli....