26 juni 2020

Blandad kompott

Detta är gårdages smink, torsdag. Men när jag sitter här och skriver är det fredagkväll och jag har äääntligen jobbat mina  6 dagar i sträck. Sex dagar med 30 gradig värme i butken, lååånga sega dagar när man kommer hem med lätt huvudvärk och uttorkad. Så jäkla jobbigt, jag är helt mör. Idag var jag så trött att jag bröt ihop och skrattade och fnissade och precis allt... även sånt som egentligen inte var roligt, helt slut. Nåja, nu väntar ledig helg, ska bli sååå skönt.

Sminket jag har på bilderna matchar kjolen jag hade på mig... men den ser ni ju inte.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Positivi-Tea från Morphe Brushes Jaclyn Hill Volume II Palette.
I globlinjen: Orange skugga från Smashhit Eyeshadow Palette Mix 7.
Inre halvan av ögonlocket: Alien från Taylor Made Minerals (märke finns inte längre) glittrar mycket men syns inte på bild.
Yttre vrån: m/s Ink från Make Up Store.
Inre vrån på undre ögonlocket: Tangerine Dreams från Colourpop's Orange You Glad? Palette.
Highlight i inre vrån: Skin Glazing Privilege från Nabla Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Millebaci Long Lasting Lip Color nr 10 från Nouba.




Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanila från Loreal.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Skin Glazing Privilege från Nabla Cosmetics.
Blush: Stay Real Blush Secret Rose 05 från Nivea.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Lorea.





Trött och mör som attan, så nu blir det natta... ses i morrn!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...