24 oktober 2021

The Opulence Palette - Beauty Bay

Jag tog fram samma palett i morse igen, som igår. Den är så jäkla fin. Jag saknar dock en silvrig skugga i paletten. Finns flera guldiga men ingen silvrig. Nu så kände jag att en silvrig var det jag vill ha mitt på ögonlocket efter att ha applicerat de andra skuggorna så jag tog fram Book Of  Magic paletten också från Beauty Bay där det finns en silvrig. Man kan säga att de här två paletterna är syskon... väldigt lika varandra i färgskalan. Men Book Of Magic har några fler som är en anings ljusare och som sagt... en silvrig.




Age Of Opulence - Beauty Bay.








Suddig bild för att se glittret tydligare.



Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Anastasia Beverly Hills.
Skuggor från Opulence Paletten
I globlinjen: Hope och Lavish.
Yttre vrån: Lavish samt Noir.
Under ögat: Revival.
Över rörliga delen av ögonlocket: Moonlight från från Beauty Bay's Book Of Magic Palette samt glitter från Pixie by Petra's Glitter-y Eye Quad Blue Pearl.
Highlight i inre vrån: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Liquid Suede Cream Lipstick Amethyst från NYX Cosmetics.



Primer: Prep+Prime Natural Radiance Primer från MAC Cosmetics.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.



Jobbarhelgen är äntligen över.  Idag har varit en extremt seg söndag. Vi har inte haft någon optiker på plats, varit tre säljare som jobbat och typ inga kunder. Lugnt och stilla. Skönt på det sättet att man hinner prata lite med varandra som man aldrig hinner annars. Men tråkigt för tiden går så jäkla långsamt. Jag avskyr dessutom att jobba sent dagen innan en ledig dag. Ja, det var jag som stängde klockan åtta. Komma hem sent och inte hinna ha någon kväll  innan lediga dan. Man hinner i princip bara duscha och äta sen är kvällen slut. Nåja, nu är det som det är. Vi får se om jag lyckas uppbåda krafter att gå till gymmet i morgon. Har inte varit där på över en vecka, inte sedan jag fick min senaste smärtattack i axeln förra fredagen. Men det är borta nu så jag har inget att skylla på. En liten filmning till YouTube hoppas jag att jag hinner också. Vi får se.

Så länge, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...