17 oktober 2021

Sweet Shoppe Palettes - BH Cosmetics

Så en look som jag filmat för min YT kanal. En prenumerant som ville att jag skulle filma ett "full face". När jag filmar har jag alltid förberett allt i ansiktet utom ögonskuggorna och munnen. Har redan applicerat primer, foundation, puder, bronzer, rouge, highlighter och bryn. Det gör jag för att spara tid, så börjar inte filma förrän jag kommer till ögonskuggorna. Men hon ville se hur jag gör med allt för mer mogen hy. Inte för att jag gör nåt speciellt och använder inte några speciella produkter för det, jag bara tar vad jag har. Men, nu har jag filmat vad jag gör från början till slut.

Tjejen som önskade sig den här videon önskade också en grön look. Kände inte riktigt för att göra en helt grön look utan blandade upp lite orange också. Hoppas hon kände att det var ok.

Har använt tre av mina Sweet Shoppe Palettes från BH Cosmetics.




The Sugar Cone Palette
The Orange Sorbet Palette
The Pistachio Palette
alla från BH Cosmetics.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced
Skugga från Sugar Cone paletten: 
Sugar Rush
Skuggor från Pistachio paletten:
Nutty
Cone or Cup
Crunch
Dessert
Skuggor från Orange Sorbet paletten:
Tangy
Yum
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: gjord av Zest från Orange Sorpet paletten och Mixing Liquid från Make Up Store.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: ögonpenna nr 911 från Kryolan (grön).
Läppstift: Studded Kiss Lipstick Plan 9 från Kvd Beauty.



Primer: High Adherence Silicon Primer från The Ordinary.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Orange Truffle Blush Palette.
Setting Spray: Photo Finish Setting Spray från Smashbox.



Annars så har jag gjort ett tappert försök att kratta lite i trädgården idag. Mina axlar gillade inte det kan jag säga. Kratta är det sämsta du kan göra om du har ont i axlarna. Bet ihop en stund, men det finns mycket mer att kratta upp. Och nu ikväll så har jag superont i axlarna, det ilar och blixtrar så ibland när det kommer en riktig ilning tappar jag nästan det jag har i händerna. Vi får se hur det känns i morgonbitti.

Ses i morrn!

1 kommentar:

Lotta L sa...

Jag har haft en tanke åt det hållet också! Jag tycker det är intressant att se hur andra gör, man kan få lite tips med basen. Har inte kollat YT på evigheter, se om det kan bli ikväll.

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...