23 oktober 2021

Stay Up Slate - Essie

Det här lacket köpte jag på Dollar Store för 30 kr någon gång i vintras/våras. Det har blivit ståendes. Så det var hög tid att använda det. Essies lack kostar normalt runt 150 kr, så det var ju en bargain. Tyvärr visade det sig att detta är ett sånt där lack som är alldeles knottrigt när det torkar. Liksom väldigt strävt på ytan. Det är det värsta jag vet! Känslan är samma som när man lackat och sen råkat mosa lacket så att när man stryker över lacket med fingret så känns det knögligt. I hate it!. Jag drog över två varv med överlack för att jämna ut det så gott det går, men helt slätt blir det ju aldrig. Tjockt är det också, så med två lager överlack blir det inte bra. Dagen efter flagade det av i stora flagor som gick att dra av från nageln. Oh well... inte så stor chans att jag kommer använda det här lacket igen.



Stay Up Slate - Essie






 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...