02 augusti 2021

America's Parks - Nomad Cosmetics

Dags att ta fram den här paletten från Nomad Cosmetics. Har haft den sedan i våras någon gång, men inte använt den mer än ett par gånger. Blev sugen på att testa igen. Paletten är inspirerad från USA National Parker.




America's Parks Palette - Nomad Cosmetics.






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Old Faithful.
Yttre vrån samt i globlinjen: South Rim.
Över rörliga delen av ögonlocket: Big Bend.
Under ögat: South Rim och Mont Denali.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Bunny Slope från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlighter Palette.
Eyeliner: Cake It! Liner Passion från Arttitude Cosmetics.
På vattenlinjen: Jumbo Liner 12HR Wear 14 Violet från Sephora.
Mascara: på övre fransraden Glam & Doll Volume Mascara från Catrice. På undre fransraden Super Colour Mascara nr 01 (lila) från Kiko Milani.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Everlasting Glimmer Veil Televator från Kvd Beauty.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Shaker Porcealin från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Bunny Slope från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlighter Palette.
Blush: från Vanilla Cherry Truffle Blush Palette från BH Cosmetics.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



Så idag har jag varit och träffat en ny läkare på en ny vårdcentral. Jag beskrev alla mina bekymmer, framförallt mina smärtor i händer och axlar. Att jag får smärtattacker med jämna mellanrum och att jag inte vet vad det beror på och att jag vill veta det och om det är något som det går att göra något åt. Eller, måste jag bara leva med det?? Han frågade massor och sa att det var ju inte så mycket han kunde göra just nu, han läste min journal och sa att jag var "ordentligt utredd". Det enda han kunde se att jag inte blivit testad för var reumatism, vilket han inte trodde att jag har, man ville testa ändå. Just idag råkade jag dessutom på att få nackspärr, hade det någon gång i våras med och jag vet inte om det hänger ihop med diskbråcket och axlarna eller om det bara var en slump och faktiskt bara var en vanlig nackspärr. Nu ska jag i allafall smörja med Voltaren morgon och kväll i en vecka, sedan skulle han ringa mig. Fortsättning följer alltså...

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...