27 juli 2021

The Worldie Palette - P. Louise

Jag var ju bara tvungen att använda den här paletten igen, helt fantasisk. Använde nästan samma färger igen, men ändå annorlunda. Har kvar att testa en helt grön look, en helt blå, sotning, murrig höstig... osv osv. Well, så det blir kanske ett par looker till innan jag ger upp. 




The Worldie Palette - P. Louise






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Skuggor från the Worldie Palette:
Vaycay
Lounge
1ST Class
Down Under'
Sunset
The Alps
When In Rome
Över rörliga delen av ögonlocket: Prism Shadow nr 6 från 50/50 Makeup.
Glitter längs globlinjen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Iridescent från W7.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Cake It! Liner Elevate från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Vivid Lip Paint Just What I Wanted från Give Me Glow Cosmetics.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Even Better Foundation Linen 24 från Clinique.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: BeautyAct Sunkissed Baked Bronzer QuickFix från Kicks.
Highlight: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Cherry Truffle Palette.
Mist: Shake and Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Annars så har jag och gubben äntligen gjort slag i saken och listat om oss till en annan vårdcental. Jag blev så jäkla irriterad i fredags när jag var på vår VC här  och ville få hjälp med min axel för hundrafemtielfte gången och igen blir hemskickad med värktabletter och muskelavslappnande. Detta har pågått i ett och ett halvt år och jag vet fortfarande inte egentligen varför jag får värk. Disbråcket i nacken? Nåt annat? Det har dom egentligen inte sagt. Min värk i händerna som kommer och går, beror det på nacken eller Karpal grejen som jag har...vet inte. Gubben gick sjukskriven i åtta månader förra året utan att få nån riktig diagnos eller konstaterande vad det berodde på. Finns inga fast anställda läkare, bara konsulter vilket innebär ny läkare varje gång du går dit. Så nu fick det fasiken i mig vara nog. Kontaktade en vårdcentral i Sala och förklarade varför jag var så irriterad och nu så ska både jag och gubben gå där, får vi se hur det går. Kan hända blir jag sjukskriven på heltid på semestern för min axel håller på att döda mig och jag kan liksom inte göra så mycket. Fick en tid på måndag så får vi se hur det blir. 

Så länge... Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...