13 juni 2021

Odens Eye Cosmetics

Jag hade en tanke att jag skulle vara ute i trädgården idag. Det kunde man ju fetglömma. Det har regnat och haglat om vart annat hela dan. Fick bli lite tvätt och lite annat medans gubben snickrade på sina nya bikupor. Insåg att vädret kommer inte att bli bättre, så vad passar bättre än att göra en sminkning medans regnet skvalar ner. 

Jag tog fram de fyra paletter jag har från Odens Eye, men insåg när jag skulle lägga upp bilderna att jag aldrig använde den stora paletten, Norns palette.



The Norns Palette
The Skuld Palette
The Urd Palette
The Verdandi Palette
alla från Odens Eye Cosmetics





Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Skuggor från the Verdandi Palette:
Now
Vibrant
Från the Urd Palette:
Past
Från the Skuld Palette:
Brilliant
Utopia
Futurism
Eyeliner: Cake It! Duo Chrome Liner Obsession från Arttitude Cosmetics och också längs globlinjen.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos Makeup.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Fig Jam från Odens Eye Älva collection.



Primer: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Prophecy från Kaleidos Makeup.
Blush: Shimmer Dynasti från Make Up Store.



 

Idag är det söndag, men det jag skrev högst upp var igår, lördag. Kom aldrig så långt att jag publicerade, var lite trött och det blev sent. 

Idag söndag har jag varit ute i trädgården större delen av dagen. Soligt och fint men jag har varit väldigt trött. Blev ingen sminkning idag. 

I morgon är det jobb igen, två timmar. Blir väl en sminkning på morgonen så klart. Vi får se om jag gör en till när jag kommer hem. Det beror på vädret. Är det fint väder är jag nog i trädgården istället. Vi får se. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...