18 april 2021

Blandad kompott med BH Cosmetics, Make Up Store och Lars Wallin

Jag snurrade på det där hjulet jag har i en app idag igen, fick upp en av mina nyare paletter, the Sweet Shoppe Cotton Candy Palette från BH Cosmetics. Den har jag ju bara haft i någon månad och nyligen gjort sminkningar med. Därför kände jag inte för att använda bara den, utan kombinerade den med två andra ögonskuggor, en gammal som jag haft sedan döddagar från Lars Wallin. Faktiskt den bästa mörka matta lila jag har i min samling. Och ett nytt "dust" som jag har från Make Up Store. De sålde dem för 23 kr (!) på Lyko.







Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kvd Beauty.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Light'n Airy från BH Cosmetics Sweet Shoppe Cotton Candy Palette.
I globlinjen: Sugar Plum från samma palett som ovan.
Under ögat mot inre vrån: Fluff från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: Multi dust Green Mist från Make Up Store.
Yttre vrån samt under ögat mot yttre vrån: Sharon från Lars Wallin Make It Your Own Collection.
Highlight i inre vrån: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Eyeliner: Fluidline Sassy Moss från MAC.
Mascara: Lashes To Kill No Panda Eyes från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Amore Mattallics Lip Cream 07 Automattic Touch från Milani.



Primer: Primed & Peachy Cooling Matte Skin Perfecting Primer från Too Faced.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelaine från 183 Days by trend IT UP.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.



Annars så har det ju varit en helt fantastisk dag, soligt och fint hela dan. Vi bestämde oss för att gå en lite längre promenad, våran vanliga slinga som vi brukar springa/gå. Jag har inte gått den mer än ett par gånger på hela vintern. Skulle inte ha gjort det idag heller, åtminstone inte hela slingan som är 7,5 km. Jag var heeelt slut när jag kom hem och det var it för idag... orkade inget mera. Hur slut kan man vara, jag bara undrar? Jag orkar verkligen ingen fysisk ansträngning. Det tar på kroppen så att jag får kämpa för att inte bara vilja lägga mig ner. Så jäkla irriterande. 

I morgon börjar gubben jobba igen, efter att han haft corona och varit i karantän, han har stannat hemma längre än vad som egentligen behövs så nu är det dags och börja jobba. Själv är jag ju sjukskriven i ytterligare två veckor, sen får vi se.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...