19 oktober 2020

The Autumn Palette - Fifty/Fifty Makeup

Ytterligare en look med The Autumn Palette från Fifty/Fifty Makeup. Blev inte så nöjd. Jag var extremt oinspirerad i morse. Trött som attan, hängig och svidig i näsan, matt och slak, förkylning på gång kanske?? Det blev fläckigt och flammigt och allmänt ... fult. Dessutom hann jag bara bli klar, så började ena ögat att rinna, när jag kom fram till jobbet hade jag pandaöga under ena ögat och tomt direkt under fransraden, det hade runnit ner till långt  under ögat. Skit. Har känt mig helt under isen hela dan. Dessutom hade jag stängning och kom inte hem förrän halvtio. Skrapa rutorna fick jag göra med. Dubbelskit. 

Tja, så e näe jag var inte nöjd alls idag. 






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från Fifty/Fifty Makeup's The Autumn Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Chestnut.
I globlinjen: Hallow's Eve.
Yttre vrån: Book of Shadows.
Över rörliga delen av ögonlocket: Maize.
Under ögat: Gourd.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Lazer Glazer från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Soft Matte Lip Cream Vancouver från NYX Cosmetics.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: BeautyAct Luminous Foundation 04N från Kicks.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: SophX Highlighter Palette från Revolution Makeup.
Blush: Posh från Make Up Store.
Mist: Perfect finish Face Mist från Kicks.




Bättre lycka i morgon!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...