18 oktober 2020

Ofra Cosmetics

Så här kommer sminkning nummer två... eller, egentligen var det den här jag gjorde först och den i inlägget innan var nummer två. Men det spelar ingen roll. Har i princip använt samma bas i båda sminkningarna, tvättade bara av ögonsminket. Orkade inte göra allt från början igen. Ändrade lite på highlightern bara. 

Blev väl inte helt nöjd med denna. Blev lite kladdigt och oblendat. Lyckades få glitterglue där jag inte skull ha den och en av de matta skuggorna fastnade i den och det gick inte att blenda, så klart... det går ju inte med en matt skugga och glitterglu som underlag. Misstag i arbetet... 






Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Skuggor från Ofra Cosmetics Francesca Tolot Infinite Palette samt The Glitch Palette.
Venus - Infinite
Chartreuse - Infinite
Turchese - Infinite
Tempest - Infinite
Oscuro - Infinite
Arcade - Glitch
Easy Bake - Glitch
Rhinestone - Glitch
På vattenlinjen: penna Baltic från Make Up Store.
Glitter längs globlinjen: Glitter Eyeliner Jem från BH Cosmetics.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.



Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kvd Vegan Beauty samt Vamplify Lipgloss Acting On Impuls från MAC ovanpå.




Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foudation Bare Shell 02.
Puder: Egen blandning.
Contour: Charisma Contour Palette från Kaleidos.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Pillow Talk Highlighter från Ofra Cosmetics.
Blush: Perfect Power Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.



Har inte varit på top idag. Hela helgen har jag nysit som en galning och i morse kände jag mig hängig och slag och svidig i näsan. Typiska förkylningssymtom när det gäller mig. Som tur var var vädret kallt och blåsigt som attan så jag behövde inte känna att jag måste hålla på i trädgården. Har för den delen inte så mycket kvar att fixa där ändå. Så det var lite legalt att sitta inne och bara fixa lite i sminkhörnan. Vi var in en sväng till Sala och handlade lite på Dollarstore, men det var väl det enda jag lyckades åstadkomma idag. 

Nya dåd i morgon. Natti natti!


 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...