23 september 2020

50/50 Makeup

Jag använde mina paletter från 50/50 Makeup i morse igen. Även fast jag har många paletter med liknande färger så dras jag ändå mycket till dessa paletter. Gillar att använda dem. 

Annars så har det varit en extremt stillsam dag. Vi fick avboka alla våra kunder för den ena optikern var sjuk och den andra vabbade. Plus att vi har inte riktigt kommit igång igen efter Synsam's stora systemkrasch i veckan som varit. Vi kommer fortfarande inte åt nätet, vilket påverkar oss mycket. Så jag var ganska glad att jag fick sluta klockan fyra idag. Sååå skönt. 











Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga övriga skuggor från paletter från 50/50 Makeup.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lavender från Zephyr Palette.
I globlinjen: Gale från Zephyr Palette.
Yttre vrån: Atlantic från The Summer Palette. Har faktiskt "hit pan" på den här skuggan, vet inte hur det gick till, för att jag har nog inte använt den mer än fyra fem gånger kanske. De är nog inte så hårt packade i "pannen" och de är rätt så mycket kick-up vilket ju gör att man slösar ganska mycket produkt.
Över rörliga delen av ögonlocket: Marin från Zephyr Paletten.
Glitter i globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Highligt i inre vrån: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills




Everlasting Liquid Lipstick Ayesha från Kvd Vegan Beauty.
Primer: Pore and Fine Line filler från Sephora.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light från Sephora.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Blush: Butter Blush Rosy Pink från Physicians Formula.




Så var det äntligen ledig dag i morgon. Jag har faktiskt två läkarbesök inbokad i morgon. Ska först träffa en läkare för att kolla upp min dos av Levaxin som jag äter för sköldkörteln, lite strul med det. Sen ska jag träffa en sköterska för att spola örat, då jag har problem med vaxproppar med jämna mellanrum. Var väl cirka ett år sen jag gjorde det sist. Plötsligt så slår det lock för örat och det går inte att få bort... blir så trött. Har försökt förebygga med Vaxol som man sprayar i örat ett par gånger i veckan för att mjuka upp vaxet så att det inte fastnar, men icke... dags igen alltså. 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...