13 augusti 2020

Blått med Färg

Stillsam dag idag. Jag vaknade och kände mig lite tjock i halsen, varm och hängig. Story of my life. Vet inte hur många gånger det senaste halvåret (minst) som jag känt så där. Nåja, istället för att springa så gick jag och gubben en promenad istället. Och det var väl det jag orkade... typ. Tja sen blev det väl sminket då, som vanligt.

Jag har ett antal paletter från Färg. Det är märket som min sminkskola har (där jag gick min mua-utbildning för 13 år sedan). Några ingick i sminkväskan när vi gick kursen, men sen har jag köpt några flera efter det.  Det är bara matta skuggor i paletterna så idag kompletterade jag med en annan skimrig.






Bas: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet: Lila Syrén från Färg.
I globlinjen: Lavendel från Färg.
Yttre vrån: Scilla från Färg.
Över rörliga delen av ögonlocket: Leo från Anastasia Beverly Hills Amrezy Palette.
Glitter i globlinjen:  Heavy Metall Glitter Eyeliner Amp från Urban Decay.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Graphic Liner från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
 



Long Lasting Liquid Liptick Wonderland från Ofra Cosmetics.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: HD Baking &Setting Loose Powder Warm Ivory från Essence.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Blush: Powder Blush Full Of Joy från MAC.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.



Det va de hele!
 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...