09 november 2019

Sminkning med alla mina Juvia's Place paletter

Jag fick en idé om att jag skulle välja ut några paletter och ta min favoritskugga från varje palett och göra en sminkning av det. Det var ju lättare sagt än gjort! Jag valde mina paletter från Juvia's Place. Äger sex stycken därifrån i skrivandes stund (fler på väg i posten). Det var ju inte så lätt att bara ha en favorit från varje palett eftersom jag gillar flera av skuggorna i respektive palett. Så en del av dem har jag faktiskt använt två. Inte så lätt heller att kombinera ihop det eftersom färgerna blir väldig random beroende på hur paletten ser ut.

Nåja, så här blev resultatet till slut.




Färgerna kommer inte riktigt fram på bilderna. Men de skimriga i inre vrån är mörkt grön, närmast den ligger en lila och mitt på locket en duochrome mintgrön superfin skugga, ser vit ut på bilden, men det är den inte. I inre vrån är också en skugga som ser vit ut i pan:en, men blir rosalila när den appliceras.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Samtliga paletter från Juvia's Place.
Under brynet: Ahosi från The Warrior Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Custard från The Douce Palette.
I globlinjen inre halvan: Zobo från The Masquerade Mini Palette.
I globlinjen yttre halvan: lila matt skugga (inget namn) från The Zulu Palette.
Inre och yttre ögonvrån: Kuba från The Tribe Palette.
Närmast skuggan Kuba: Makeda från The Masquerade Mini Palette.
Mitt på locket: Chefchaouen från The Saharan II Palette.
Under ögat: Mino från The Warrior Palette.
Highlight i inre vrån: Tart från the Douce Palette.
Eyeliner: Epic Ink Liner från NYX Cosmetics.
På vattenlinjen: Eyeliner Gel 87 från Inglot.
Mascara: Top+Bottom Mascara från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: BH Liquid Lipstick Esmeralda från BH Cosmetics.



Primer: Bare With Me Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Moisturizing Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: All Over Diamond Veil Diamond Bomb II från Fenty Beauty.
Blush: från Freedom Makeup Pro Blush & Highlight Palette.



De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Ser väldigt fint ut!
Igår var jag i stan en runda med dottern, och då passade jag på att sminka mig. Blev väldigt diskret i ljusa färger, men ändå. Använde ögonskuggor som jag aldrig brukar hinna/orka vardagar. Lite rose’ färg liksom. Blev nöjd. Köpte mascara på Kicks på halva priset fast jag inte behöver, för det var ju billigt. (Max Factor 2000 calorie, gammal favvis) samt ögonbrynspenna från HM. Föredrar penna för det går snabbt. Botaniserade lite bland reagrejerna o köpte en concealer från Maybelline för 30:-. Behövde jag inte heller, men det var ju billigt....går alltid åt. Jag blev iaf nöjd med mina inköp. Meningen med utflykten var Fars Dag present, och det fixade vi fort.
Nu är det söndag fm o lediga helgen snart slut. Usch. Nästa helg är den långa. Ångest redan.

marinamake sa...

Kul att du sminkat dig lite! Alltid bra att hitta bra och ha grejor på rea, sånt gillar jag. Bra att du blev nöjd! Tja, lediga helgen går så jäkla fort och jag känner med redan ångest inför jobbarhelg. Mina helger är ju alltid lika långa, men ändå. Inte kul! Gubben fyller år i veckan så blir svårt att fira när jag jobbar sent hela helgen. Han bryr sig i och för sig inte, men jag tycker det är trist. Vi får bita ihop!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...