12 november 2019

Dark Magic - Morphe/Jaclyn Hill

Gårdagens smink kommer här. Jag vaknade med lite ångest, supertrött och på dåligt humör. Färgen på mitt smink återspeglar mitt humör kan man ju lätt säga. Men bortsett från det så blev jag ändå rätt så nöjd med hur det blev. Har använt lite flera av skuggorna från Jaclyn Hill Dark Magic paletten. Har bara testat den liteganna innan.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Morphe's Jaclyn Hill Dark Magic Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Shhh.
I globlinjen: Potion.
Inre halvan av ögonlocket: Power Cut.
Yttre vrån: Mojo.
Eyeliner: suddat svart penna med svart skugga Temtress ovanpå, ingen vinge.
Mascara: Top+Bottom Mascara Ebony från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: nr 276 från Nouba.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer och Highlight: från Revolution Makeup Golden Sugar Palette.
Blush: Blushon Bubble Nr 48 från Nouba.




Tja hörrni, det här var i går det. Idag... blev det inget smink. Har nog inte gått till jobbet utan smink på så många år att jag inte kommer ihåg när... femton år kanske. Hade en otroligt sömnlös natt, natten till idag så jag flyttade fram klockan så långt att jag helt enkelt inte hann. Det var ju spännande... att höra allas reaktioner när jag kom till jobbet med bara lite ögonbryn och mascara. Som sagt, har inte hänt på eeeevigheter.

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...