23 september 2019

Metallic Plum - Make Up Store

Här kommer sminkningen som inte höll. Har jobbat i helgen, och det här är från igår, lördag. När jag kollade mig i spegeln efter typ halva dagen fick jag en "chock"... jääädrars. Ohh vad det hade creasat... skuggorna hängde i kladdig veck. Vet inte vad som hände. Har använt den här basen hundra gånger förut och den funkar alltid. Vet inte om det var i kombination med den här skuggar från Make Up Store som inte funkade. Skuggan är gammal så jag vet inte. Nåja, jag hade en pensel i min sminkväska, så jag tog den och försökte gnugga ihop kletet så att det åtminstone inte skulle ligga i strimor på ögonlocket. Baaad sminkday!




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Över rörliga delen av ögonlocket: c/s Metallic Plum från Make Up Store.
Under brynet. längs brynbenet samt i globlinjen: skuggor från Revolution Makeup's Re-Loaded Palette.
Under ögat: Twist Up Metallic Eye Pen 49 Blue Hawaii från IsaDora med e/d Cool från Make Up Store.
Glitter under ögat: blått glitter från Jolie Bomb Dot Com Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: blå delen från NYX Cosmetics Highlighting Palette Distorted Dreams.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppstift: 305 Burbundy Matte från Viva la Diva.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation 02 Bare Shell från bareMinerals.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlighter: blå delen av NYX Cosmetics Highlighter Palette Distorted Dreams.
Blush: Sin från Nars.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




Men innan allt det där hände, så såg det väl helt okej ut tyckera jag, ha ha!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Synd att det inte höll, det var en fin sminkning!

marinamake sa...

Tja, ibland så blir det pannkaka. Man kan inte vara på topp jämt... ha ha.

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...