07 november 2018

Mera MAC...

Ytterligare en blå. Jag letade fram några pigment jag har från MAC, som jag inte använt många gånger. De ingår i en julkollektion som kom för några år sedan och har mest blivit liggandes, jag har för mig att jag köpte alla som ingick för jag blev helt såld på allihopa, en förpackning med fyra pigment/glitter i blått, en i lila och en i brunt, såå snygga och jag vet inte varför jag aldrig använder dem.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Tradition från Make Up Store.
Över rörliga delen av ögonlocket: pigment Deep Blue Green från MAC.
I inre vrån: pigment White från MAC.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner 107 från Kiko.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: 24 Hour Super Brow Long Wear Pomade Medium Brown.






Everlasting Liquid Lipstick Ayesha från Kat von D.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Love You So Mochi Arcade Glam palette från NYX.
Blush: Vintage Grape från MAC.




I morgon väntar en ledig dag, ska bli skönt så klart. Vi är ju äntligen kvar med dränering och isolering av husgrunden och har nu tagit oss ann att ytrenovera vårt hemska 70-talskök. Det är ju mest gubben som håller på så klart, jag är inte haj på sånt där och jag jobbar ju. Men lite hyllor ska upp och målning av köksluckorna återstår. Ska bli skönt och få det lite fräschare. Vitt blir det.


Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...