09 november 2018

Fredag med Urban Decay

Så var det dags för jobbarhelg igen (är det någonsin nåt annat...?) . Sen som vanligt med liite för kort tid för sminket, så jag hann inte få till något glitter som jag alltid brukar när helgen närmar sig. Nåja, det blir ju liksom helg ändå. 

Lite oinspirerad var jag också. Men detta blev det till slut:




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet: Salt från Urban Decays Beached Eyeshadow Palette.
Längs brynbenet: Daybreak från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Heatwave från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Highlight i inre vrån: Helix från Kat von D's Metal Crush palette.
Eyeliner: Liquid Eyeliner Jet Black från Kicks.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: 24-Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: Cyber World från MAC.
Läppstift: 09 från Coastal Scents.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Helix från Kat von D's Metal Chrush palette.
Blush: Posh från Make Up Store.




Ser ni att det är små glittriga trådar i min klänning (ja, för det är en klänning) jag har på mig, de är kopparfärgade, de var dem jag försökt matcha med sminket. Ja, jag är väl lite knäpp, jag vet...


Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...