26 oktober 2018

Lila med Make Up Addiction Cosmetics

I åratal har jag använd svart kajal på vattenlinjen. Någon gång på 80-talet var det ju vitt som gällde. Tippex ... ni som är gamla nog för att veta vad det är. Jag ser andra göra så många sminkningar utan det där svarta kajalen och det ser ju helt okej ut. Men när jag inte använder det själv, ser jag konstig ut. Eller, är jag bara fartblind? Har använd en beige kajal från Sephora, men jag tycker som sagt jag ser konstig ut.




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base från MAC samt Make Up For Evers Aqua Matic Glide On Eyeshadow I-90 (lila).
Under brynet samt längs bryngenet och i globlinjen: skuggor från Smasbox Double Exposure palette.
Över rörliga delen av locket: Amethyset från Make Up Addiction Flaming Love palette.
Highlight i inre vrån: från Make Up Stores Microshadow Trio Flash Sparkling.
Eyeliner: Aqua Liner 7 från Make Up For Ever.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Retro Matte Liquid Lipcolour Atomized



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Mont Blanc Sheer Glow Foundation från Nars.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Gammaray från Kat on D's Metal Crush palette.
Blush: Shimmer Dynasti från Make Up Store.



Jobbar lördag väntar, så nu är det natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...